2024 was een jaar waarin wij een aantal nieuwe parken hebben ontdekt. Na een laatste bezoek aan Plopsaland met ons abonnement, was het nog eens tijd om naar Disneyland af te zakken voor 3 dagen. Tijdens de paasvakantie zijn we dan het abonnement gaan ophalen in Slagharen (gekocht met de Black Friday actie). We hebben er toen een weekendje van gemaakt met verblijf in het bungalowpark. We hebben er toen van geprofiteerd om Hellendoorn te bezoeken. 2 leuke parken als je daar in de buurt bent, maar niet de moeite om vanuit het centrum van België de verplaatsing te maken.

In juni bezochten we met een grote groep vrienden Bellewaerde, waarbij we het nieuwe themagebied én Amazonia mochten uittesten. Ik heb hier een soort Vertigo-gevoel bij... In de zomervakantie hadden we dan een trip gepland richting Moviepark Germany en BJL op de terugweg, beiden inbegrepen in het Slagharen abonnement. Eind augustus hadden we dan onze jaarlijkse 2-daagse naar Efteling met overnachting in het Efteling Hotel.

Met het Walibi-abonnement zijn we een tiental keer naar het hoofdpark en Aqualibi geweest. Tot slot heb ik van een citytrip naar Dublin gebruik gemaakt om Emerald Parc te ontdekken. Net voor de feestdagen stond ik in Sevilla voor de gesloten ingang van Isla Magica

2025 belooft een rustiger jaar te worden. Voor het eerst sinds lang staat er geen trip naar DLP op de planning. Voorlopig enkel een 2-daagse naar Parc Astérix en een dagje Efteling. Vooral naar Parc Astérix kijk ik uit, aangezien het toch al zo'n 12 jaar geleden is dat we daar nog geweest zijn. En voor de rest zal het eerder een last minute ingeving worden ;-)