Hoewel de ogen dit jaar enorm gericht zijn op Walibi Belgium en Walibi Rhône-Alpes, wordt er ook in Walibi Holland geïnvesteerd. Geen grootse uitbreidingen zoals we bij de andere parken zien dit jaar, maar enkele gerichte aanpassingen.
Dit jaar start men met het invoeren van een nieuw stijlboek, waarbij de klassieke thema's aangepast worden naar een nieuw, unieker thema waarop Walibi Holland zich in de toekomst wil richten. Elke winter wordt hierbij een zone van het park aangepakt, zodat de losse zones één geheel zullen vormen. Het project kreeg de naam 'Festivalization', waarbij het park een stijl hanteert gebaseerd op festivals en grote steden zoals Londen, New York en Tokio.
Wat mogen we dit jaar verwachten?
Mainstreet: deze zone komt als eerste aan de beurt en zal een grote make-over krijgen. Concepts zijn nog niet uitgegeven, maar wanneer het park 30 maart heropent, zal je hier dus in een vernieuwde zone terechtkomen.
Sherwood Forest: deze zone komt vooral volgende winter (2018-2019) uitgebreid aan bod, maar dit jaar wordt het burgerrestaurant Friar Tucks al ingeruild voor het nieuwe kip- en rotirestaurant Cock-a-Doodle-Doo.
Zero Zone: hier wordt deze winter de rodeostier verwijderd, omdat deze niet langer thuishoort tussen Lost Gravity en NeuroGen. In de plaats komt een souvenirwinkel: Zero Zone Shop.
Tenslotte is ook de oude slogan '#hardgaan' terug opgevist. Deze slogan werkte goed de voorbije jaren, maar werd in 2017 vervangen door 'Dare to get real'. Deze laatste was echter geen groot succes...