Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Bedankt voor je TR! Ik was naar deze ook heel benieuwd en ben blij hem gelezen te hebben. Dit park staat ook in een verlanglijstje, maar zal toch nog even moeten wachten vrees ik.
Dromen zijn er om na te jagen !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
Mooi tr verslag. Ik was benieuwd toen je zei: Zou dit het park zijn dat europapark van mijn nr1 stoot?

Het heeft blijkbaar niet veel gescheeld blijkbaar en waarom niet dan?

Mooie fotos ook. Bedankt voor dit te delen met ons.
Iets te weinig attracties. Na één dag hadden we het op zich al wel gezien, en had ik niet zo'n grote behoefte per se terug te komen de dag erna (bij het andere park evenmin, vandaar dat we ze beiden combineerden). Andere parken als Europa-park en Liseberg kunnen we veel langer bezig houden, puur omdat het aanbod veel groter is. De gemiddelde attractie in Disneysea mag dan wel beter zijn, als je steeds dezelfde topper doet begint dat op den duur ook te vervelen (#spoiled)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Een park waar ik erg benieuwd naar was voor het tripreport, want het wordt door velen het mooiste pretpark ter wereld genoemd. Zo te zien absoluut met een reden. Kwijlen geblazen dit tripreport, je hele serie doet me trouwens denken dat ik ooit toch eens een reis naar de reizende zon moet gaan overwegen...
Zeker gewoon eens doen. Je hebt een heel andere kijk op veel zaken binnen de pretparkwereld en zou graag ook jou mening over de parken kennen - nu kan ik daar maar met weinig mensen over praten . De cultuurshockfactor was ook nergens té groot in Japan, dus daardoor moet je je niet laten tegenhouden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
Bedankt voor dit mooie TR alweer, Ignace!

Indiana Jones is inderdaad een fenomenale attractie - al heb ik enkel de versie in Anaheim gedaan natuurlijk. Als die naar Parijs zou komen, neem ik een abonnement!
Beide versies zouden wel verschillen: in Tokyo heb je geen vuur (het zou iets met de wet te maken hebben, geen idee hoe Backdraft dan wel open blijft maar kom), maar wel verwijzingen naar de crystal skull natuurlijk. Als ik het goed begrepen heb is de wachtrij in Amerika ook niet zo extreem knap als in Tokyo. Wat niet wegneemt dat ook het origineel een bangelijke ervaring moet zijn!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
Verder heb je Crush's Turtle Talk volgens mij in Anaheim, en is de Europese variant van deze attractie met Stitch (zowel Engels als Frans).
Ik moet me duidelijk wat minder blaasjes wijs laten maken door Sammy. Eerst die monorail en nu dit .


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Een TR waar iedereen reikhalzend naar uitkeek zo te zien, mezelf inclusief. Jammer dat je Journey hebt moeten missen. Op het eerste zicht heb ik na het lezen mijn verwachtingen omtrent het park wel naar beneden bijgesteld: ik wist niet dat er zo'n banale junior coaster in dat park stond en een duplicaatje vanuit Parijs. Het park komt ook niet bijster dagvullend over.
Vond ik natuurlijk ook erg jammer. Het is uiteraard de prijs die ik betaald heb voor in het laagseizoen te kunnen gaan. Ik had mijn tripplannen er niet voor aangepast, maar wist wel pas dat ik hem ging missen nadat ik mijn vlieger had geboekt.
Indiana Jonescoasters zie ik graag, de kiddie is eigenlijk de minst goed ingewerkte attractie van het park.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
Wat mij opvalt in dit TR en dat van Disneyland is het gebrek aan grote intensere achtbanen. Space Mountain is een namaak van de baan in Florida, en dus familiebaan, BTM is een familie achtbaan. Raging Spirits is dan wel een loopingbaan, maar Intamin kan wel veel beter banen maken dan deze me dunkt. En dat vind ik wel bizar, want in je TR over Universal heb je alleen maar lof over de 2 B&M's die uitermate intens zijn. Er moet dan toch een markt voor zijn die Disney links laat liggen? Of is er een andere reden, eventueel een volledig andere doelgroep?
Ik heb ter 'voorbereiding' wat filmpjes van Japanse vloggers (?) gekeken die naar het park gingen. Zei zien DisneySea wel degelijk als een thrillpark, waar het andere park een familiebestemming is. Met een loopingachtbaan, freefall en twee intense darkrides (Indiana Jones door het thema, Journey heeft snelheid en blijkbaar ook airtime) kan ik ergens wel zien waarom. Grote achtbanen mis ik eigenlijk niet in het park: het heeft mijn dag kunnen vullen en ik heb er naar geen enkel moment naar gesnakt.

Bedankt voor de reacties .