Comfortabel is TdZ voor mij ook niet. De treinen zijn van die anti-aerodynamische vierkanten bakken, daar sjezen ze ook op Stampida mee. Best jammer, want zowel in P.Ast. als P.Av. vind ik de parcours van beide woodies echt wel heel gevarieerd / verrassend. Een renovatie die ook het comfort verhoogt, juich ik daarom enorm toe.

Nog een reden voor contentement: net als in Heide Park apprecieer ik wanneer de levensduur van monumenten wordt verlengd i.p.v. tabula rasa en iets nieuws. Want markt-strategisch verkoopt zo'n dure operatie minder dan het plaatsen van een totaal nieuwe coaster.

RMC veranderde de eentonige Robin Hood in m'n favoriete woodie (hybride voor de muggenzifters à la ElloCoaster). Dat heeft natuurlijk heel veel met het nieuwe parcours te maken, terwijl een parcoursverbetering voor mij niet aan de orde is bij TdZ. En wat ben je met een comfort-verhoging (soepeler rijden) als je scheenbenen permanent geklemd zitten? Pijn verlaagt meteen de herhalingswaarde voor mij. Inversies hoeven niet voor mij: vlakbij staat en oude inversie-recordhouder. En P.Ast. is voor mij geen (of beter gezegd: "meer dan enkel een") coaster-park zoals Wal. Hol.

Een scenario zoals Colossos2.0 dan maar? Die leek me afgelopen zomer helaas minder intens dan voorheen, met een duidelijke rem op de eerste (of tweede) grote kamelenbult. Het belangrijkste werk ginds leek mij de coaster terug operatief maken en terloops de theming wat pimpen.

Zonder al te veel kennis van zaken: Mss is TdZ2.0 toch eerder een klus voor GCI. Maak deze oude woodie wat comfortabeler, zonder al te veel te sleutelen aan het parcours. Een volledige retrack, voeg wat extra (visuele of andere) elementjes toe in de tunnels of daarbuiten en vooral: laat ons genieten in die comfortabele karretjes zoals op de meeste andere GCI-woodies: meer moet dat niet zijn.