Als ik een jaar eerder de “ballen” had gehad om een inversiecoaster te doen ging dat de Tornado in het toenmalige Six Flags Belgium geweest zijn. Helaas bleef het bij kijken en heb ik later veel spijt gehad omdat ik nooit nog de kans gekregen heb om Tornado te kunnen doen.

Mijn eerste inversiecoaster was Boomerang in Bellewaerde, juni 2003. Ik was al enkele jaren “themepark crazy” en toen mijn ouders de dag voordien vertelden dat we een uitstap naar Bellewaerde gingen maken had ik me voorgenomen om definitief komaf te maken met zowel schrik voor inversies als hoogtevrees. De dag nadien dan een uur moeten aanschuiven voor Boomerang en de moed er proberen in te houden, en nadien was ik verkocht. Enkele uren later werd ook het hoogtevrees probleem aan diggelen geslagen met Screaming Eagle (waar toen wel nog pit in zat), en na nog 1 keer schrik te hebben voor inversies 1 maand later (Looping Star - Bobbejaanland - lap bar ...) was het hek van de dam en ging ik moeiteloos in elke mogelijke attractie zonder een greintje schrik.

Sinds toen zijn er maar ZEER weinig banen of attracties waardoor ik me geïntimideerd voelde, de enige die ik momenteel kan opkomen was Colossos in Heide Park in 2014 met z’n wel zeer imposante hoge constructie.