X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 41 van de 47 EersteEerste ... 313940414243 ... LaatsteLaatste
Resultaten 801 tot 820 van de 927
  1. #801

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Ben ik weer!
    Bij een tripje Phantasialand; hotel Matamba of Ling Bao (Charles Lindbergh spreekt ons niet speciaal aan), welke is aan te raden? Ik ga uit dat we met 2 dagen (regulier weekendje zaterdag/zondag in april/mei) wel voldoende tijd hebben?
    Inmiddels al weer van +/- 2014 geleden voor ons dat we er geweest zijn voor een dagje dus ik kan moeilijk inschatten hoeveel tijd we nodig gaan hebben met alle uitbreidingen die er sindsdien geweest zijn.
    Ik ben zelf ook half aan het plannen hiervoor omdat ik met wat bevriende britten ook die kant wil opgaan, en ga van net hetzelfde uit. 1 dag zou wat kort zijn (ze zijn nog nooit in het park geweest) en 2 zal ruim voldoende zijn denk ik!

  2. #802

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Matamba is het gezelligste hotel met een heerlijk avondbuffet of fondue in het a la carte restaurant.
    Ling Bao is dan een aanrader wegens de Dragon Bar op de bovenste verdieping.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  3. #803

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik vond Ling Bao veel beter dan Matamba, ook qua eten.
    Nu is dit persoonlijk natuurlijk, maar als ik moet kiezen, ga ik sowieso opnieuw voor Ling Bao!

    Qua dagen hangt het er enorm van af wanneer je gaat. Ik ben ooit eens op een rustige 1 mei dag gegaan, er was toen weinig volk in het park. De fastpassen die we kregen bij de hotelboeking spaarden we op voor de mogelijks drukkere dag nadien, maar toen was het nog rustiger en 'moesten' we onze pastpass gebruiken voor een wachtrij van 5-10 minuten over te slaan.
    (Dit was wel nog voor er sprake was van Taron).

  4. #804

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Beide hotels zijn wat mij betreft evenwaardig. Het hangt puur van je eigen smaak af. De vraag is dus welk thema (en bijhorend: welk eten) je het meeste aanspreekt. Zelf ben ik meer fan van Matamba.

    2 dagen voor PHL is ruim voldoende. Zelfs op 1 dag heb ik eigenlijk al altijd alles gedaan gekregen. Maar als het al 8 jaar geleden is, dan is 2 dagen met overnachting zeker wel leuk om helemaal in de sfeer te komen!

  5. #805

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Mijn smaak is ook meer Ling Bao. De sfeer vind ik daar gewoon veel beter. Ling Bao is rustgevender dan het wat drukkere Matamba. Ik zou wel voor 2 dagen gaan. Het park is inmiddels toch wel lastig te doen op één dag. Zeker als je nog wat shows wilt zien of eens ergens op het gemak wilt gaan eten.

  6. #806

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Het valt me de laatste weken op dat de wachttijden bij Phantasialand Wintertraum zelfs in de weekenden erg kort zijn.
    Weet iemand of dit normaal is en verwachten jullie de komende weekenden ook nog zo’n rust?

  7. #807

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Het valt me de laatste weken op dat de wachttijden bij Phantasialand Wintertraum zelfs in de weekenden erg kort zijn.
    Weet iemand of dit normaal is en verwachten jullie de komende weekenden ook nog zo’n rust?

    Ik weet dat er in duitsland Een 2G+ beleid is = gevaccineerd of genezen + en negatieve test niet ouder dan 24 uur... Correct me if i'm wrong. Misschien daarmee?

  8. #808

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Het is in NRW momenteel iets minder drastisch, al blijft het complexe materie. De nieuwste 2G+ regel is deelstaat-gebonden, bepaald door de graad van het aantal bezette IC-bedden (meen ik te hebben gelezen).

    In Baden-Württemberg met o.a. EP, Rulantica en Europabad Karlsruhe momenteel dagelijks geopend, geldt voor een dagbezoek sinds kort de 2G+. Dat geeft je nog 3 opties als volwassene: 1. full vax + booster (vanaf datum boosterprik) 2. full vax (na 2 weken) + neg. test en 3. genezen (1 tot 6 mnd na posit. PCR) + neg. test. Die neg. test kan een PCR zijn van max. 48 uur of een officiële antigentest van max. 24 uur.

    Min-12-jarigen die naar een Duitse school gaan, moeten in normale schoolweken - waar ze tot 3 keer per week met een soort lolly-uitstrijkje getest worden - en aansluitende weekends enkel een leeftijdsbewijs of schoolbewijs kunnen voorleggen voor horeca en entertainment. Mogelijk moet deze groep in de lokale kerstvakantie wel een neg. test kunnen voorleggen, dat was al het geval in de minder strenge voorbije Herfstvakantie. Ook voor buitenlandse kinderen lijkt het dat EP geen test vraagt, maar dat staat haaks op wat geldt voor horeca in heel Duitsland. Mijn jongste zoon (11) moest zich begin november laten testen en nog wel tegen betaling (€ 13 voor een antigen bij een apotheek in NRW). Die test was toen goed voor twee overnachtingen, twee pretparken, twee waterparken en een Ikea-resto binnen de 48 uur.

    Ik schrijf hierboven ’dagbezoek’ want meerdaagse bezoeken met maar één test zullen quasi onmogelijk zijn als je weet dat PCR’s gauw 24 op het resultaat laten wachten. Bovendien gelden voor overnachtingen en resto’s minstens dezelfde (deelstaat-)regels. Hou ook nog rekening met de verplichte online inreis-registratie naar geheel Duitsland in geval van een verblijf langer dan 24 uur. Deze nationale regel werd recent aangescherpt, voorheen lag de limiet op een bezoek van 48 uur. Iedereen moet bij die registratie een quarantaineverblijf opgeven waar je ... 10 dagen gaat verblijven. Wie een vax-attest (gewoon en volledig) of genezen-attest mee uploadt bij de registratie, zou uit quarantaineplicht ontheven worden, maar wel pas na de registratie en dus na het vermelden van je quarantaineadres. Wel een beetje raar als je dan het adres van pakweg Bell Rock of Ling Bao opgeeft, niet? Ongevaxte en niet-genezen kinderen moeten trouwens minstens 5 dagen in quarantaine, een negatieve test voor of meteen het na inreizen volstaat niet. Deze Duitse inreis-regels gelden voor ’hoogrisico-gebieden’, dat betekent momenteel inreizen vanuit quasi heel Europa.

    Meer on topic: mijn oudste zoon was vorige vrijdag in PHL. Daar was dus nog geen 2G+regel in voege, hoewel hij zelf enkele dagen ervoor al werd ’geboosterd’. Taron en FLY reden bij momenten maar met één trein, maar dat was dus omwille van de on-drukte. Al denk ik dat de terugval van bezoekers bij EP nog dramatischer zal zijn dan bij PHL, zolang PHL geen 2G+ moet eisen. Niet alle Duitse pretpark-liefhebbers zullen zich gauw-gauw laten testen voor elk dagje uit, al zijn de testcentra nu terug meer toegankelijk dan in de nazomer en wat anti-gen betreft gratis voor Duitse gevaccineerden en voor Duitse minderjarigen. Buitenlanders moeten in principe betalen of zich in eigen land laten testen ... of in eigen land blijven, lees ik tussen de regels.

    H. Temming wist het al in 1982: ”Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Duitsland. Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng.”
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 06-12-21 om 13:57.

  9. #809

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Niedersachsen heeft 2G+ van toepassing op de kerstmarkten, daar loopt nu (uiteraard) naar het schijnt geen kat meer rond. Bovendien is het daar én vaccin én test én FFP2 mondmasker. Zouden de dokters daar ook aanraden met condoom te blijven vrijen als je als koppel op allerlei ziektes getest bent?

    Kan me dus goed inbeelden dat die 2G+ enorme impact heeft op bezoekerscijfers. Frankrijk wordt vanaf 15 januari ook moeilijk, dan is een boostervaccin verplicht. België stelt verplicht 6 maanden te wachten na de tweede prik van Pfizer, maar voor mij zal die pas ten vroegste eind januari zijn.

    Men weet het duidelijk niet meer. Sommige regels zijn totaal ridicuul en lijken soms meer met profileringsdrang te maken, zoals we in België ook een aantal gouverneurs rondlopen hebben. Gelukkig is Plopsaland De Panne open, voor de rest zie ik het saai in na Nieuwjaar voorlopig. Wat werkt Europa toch goed!
    Laatst gewijzigd door jefke88; 06-12-21 om 12:09.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  10. #810

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Het dringt misschien niet echt door, maar de bedoeling van al die maatregelen is precies om zoveel mogelijk contactmogelijkheden te beperken. Ik ben uiteraard ook helemaal niet blij met de gang van zaken, maar zo'n jojo van 'alles kan' naar 'bijna niets kan' daar wil ik na een kleine twee jaar toch echt wel uit. Om die reden heb ik ook nog geen nieuwe abo's gekocht....

  11. #811

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Het dringt misschien niet echt door, maar de bedoeling van al die maatregelen is precies om zoveel mogelijk contactmogelijkheden te beperken. Ik ben uiteraard ook helemaal niet blij met de gang van zaken, maar zo'n jojo van 'alles kan' naar 'bijna niets kan' daar wil ik na een kleine twee jaar toch echt wel uit. Om die reden heb ik ook nog geen nieuwe abo's gekocht....
    Ik heb geen contacten met mensen in een pretpark of op een kerstmarkt. Ik raak die mensen niet aan, vlieg ze niet om de nek, nies niet in hun gezicht en kus ze niet op hun mond.

    Er ligt zo goed als niemand in het ziekenhuis met Covid jonger dan 65 en gevaccineerd. Ik ontken niet dat het een gevaarlijk virus is, maar dat is het nu vrijwel niet meer voor gezonde, gevaccineerde mensen onder 65. Er liggen er ook een paar in het ziekenhuis welke een verkeersongeval hebben gehad, gelukkig mogen we wel nog de weg op.

    Mensen met een zwakkere gezondheid letten best op, zoals ze dat vroeger ook al moesten met griep en dergelijke. Dat ik én gevaccineerd én getest moet worden én een FFP2 mondmasker moet dragen in de buitenlucht op een kerstmarkt in Duitsland, sorry, dat is er totaal over. Dan had men ze beter gesloten, maarja, dan moeten ze steun betalen waarschijnlijk. Nu verschuiven ze het probleem naar de standhouders.

    Sinds het begin van de eerste lockdown bezocht ik meer dan 150 pretparken, kermissen en zwembaden en ik ben niet ziek geweest. Het probleem zit duidelijk niet daar, anders had ik het ook lang gehad. Wees voorzichtig in wat je doet, maar leef gewoon verder.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 06-12-21 om 12:39.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  12. #812

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Tja, als de redenering is 'ik word er niet ziek van, dus ik hoef niet solidair te zijn en blijf mijn goesting doen' dan houdt de discussie al op.
    Ik ga hier niet verder, het is en blijft uiteindelijk het 'kleine-vragen-topic' hé ....

  13. #813

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Tja, als de redenering is 'ik word er niet ziek van, dus ik hoef niet solidair te zijn en blijf mijn goesting doen' dan houdt de discussie al op.
    Ik ga hier niet verder, het is en blijft uiteindelijk het 'kleine-vragen-topic' hé ....
    Nu nog mooier. Ben niet ziek geweest, heb dus nooit iemand besmet maar volgens jou ben ik gevaarlijk bezig en doe ik maar wat omdat ik naar pretparken ben gegaan sinds maart 2020. Je hebt dat trouwens zelf ook gedaan, 3 weken geleden zat je in De Panne, terwijl de cijfers hier massaal de hoogte in gingen toen. Hier stopt best de discussie denk ik inderdaad.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 06-12-21 om 14:32.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  14. #814

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

    In Baden-Württemberg met o.a. EP, Rulantica en Europabad Karlsruhe momenteel dagelijks geopend, geldt voor een dagbezoek sinds kort de 2G+. Dat geeft je nog 3 opties als volwassene: 1. full vax + booster (vanaf datum boosterprik) 2. full vax (na 2 weken) + neg. test en 3. genezen (1 tot 6 mnd na posit. PCR) + neg. test. Die neg. test kan een PCR zijn van max. 48 uur of een officiële antigentest van max. 24 uur.

    Min-12-jarigen die naar een Duitse school gaan, moeten in normale schoolweken - waar ze tot 3 keer per week met een soort lolly-uitstrijkje getest worden - en aansluitende weekends enkel een leeftijdsbewijs of schoolbewijs kunnen voorleggen voor horeca en entertainment. Mogelijk moet deze groep in de lokale kerstvakantie wel een neg. test kunnen voorleggen, dat was al het geval in de minder strenge voorbije Herfstvakantie. Ook voor buitenlandse kinderen lijkt het dat EP geen test vraagt, maar dat staat haaks op wat geldt voor horeca in heel Duitsland. Mijn jongste zoon (11) moest zich begin november laten testen en nog wel tegen betaling (€ 13 voor een antigen bij een apotheek in NRW). Die test was toen goed voor twee overnachtingen, twee pretparken, twee waterparken en een Ikea-resto binnen de 48 uur.

    Ik schrijf hierboven ’dagbezoek’ want meerdaagse bezoeken met maar één test zullen quasi onmogelijk zijn als je weet dat PCR’s gauw 24 op het resultaat laten wachten. Bovendien gelden voor overnachtingen en resto’s minstens dezelfde (deelstaat-)regels. Hou ook nog rekening met de verplichte online inreis-registratie naar geheel Duitsland in geval van een verblijf langer dan 24 uur. Deze nationale regel werd recent aangescherpt, voorheen lag de limiet op een bezoek van 48 uur. Iedereen moet bij die registratie een quarantaineverblijf opgeven waar je ... 10 dagen gaat verblijven. Wie een vax-attest (gewoon en volledig) of genezen-attest mee uploadt bij de registratie, zou uit quarantaineplicht ontheven worden, maar wel pas na de registratie en dus na het vermelden van je quarantaineadres. Wel een beetje raar als je dan het adres van pakweg Bell Rock of Ling Bao opgeeft, niet? Ongevaxte en niet-genezen kinderen moeten trouwens minstens 5 dagen in quarantaine, een negatieve test voor of meteen het na inreizen volstaat niet. Deze Duitse inreis-regels gelden voor ’hoogrisico-gebieden’, dat betekent momenteel inreizen vanuit quasi heel Europa.
    Ik was van donderdag tot gisteren in EP en nergens waren er problemen.
    Wij hebben gewoon het anreise formulier ingevuld, inclusief ons hotel in Saarbrücken onderweg op woensdagavond en ons EP hotel van donderdag tot zondag. Vaccinatiebewijs toegevoegd en de aanvraag was direct goedgekeurd.
    Bij het inchecken in Santa Isabel in EP op donderdag kregen we voor de 4 dagen een bandje, elke dag een andere kleur, om de parken, hotels en horeca te betreden.
    Toen ik vrijdagavond via een vriendin een bericht kreeg dat de 2G+ inging op zondag ben ik direct naar de receptie van het hotel gegaan en meer info gevraagd. Wij, die al van donderdag ingecheckt waren, moesten geen extra test laten doen, enkel de nieuw aankomende gasten. En die laatsten mochten gewoon voor het inchecken een antigeen test laten doen op de parking van het hotel en kregen dan bij hun check-in hun bandjes voor de duur van het gereserveerde verblijf.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  15. #815

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dank hierboven voor de info. EP mailde me vandaag dat ook buitenlandse schoolkinderen vrijgesteld zijn van het voorleggen van een test. " (De uitzondering / vrijstelling) ... gilt auch für Kinder aus der Schweiz bzw. aus dem Ausland, auch in den Ferien." Waarom men apart Zwitserland vermeldt ... misschien betreft het een standaard copy-paste antwoord op een initiële vraag uit Zwitserland.

    Raar dat in een deelstaat met strenge algemene G-regels buitenlandse kinderen worden vrijgesteld van een test-attest, in tegenstelling tot b.v. de parken in NRW. In beide deelstaten hebben ze procentueel toch veel bezoekers uit het (nabije) buitenland.

    Of deze test-vrijstelling voor kinderen ook geldt voor verblijf, daar twijfel ik nog veel meer aan. Afgelopen zomer volstond 1 neg. test voor een verblijf tot 48 of zelfs 72 uur in dezelfde accomodatie.

    EP verwijst in de mail ook naar het Anreise-formulier. Het park controleert hier naar eigen zeggen niet op, dat is iets voor de bondsrepubliek. Goed om weten dat een forumlid als (gevaxte) adult meteen vrijstelling van quarantaine kreeg nadat toeristische adressen vermeld werden voor de zogezegde 10-daagse quarantaine. Maar voor kinderen kan je natuurlijk geen vax-attest uploaden, terwijl men ook voor kinderen een Anreise-doc. moet invullen. Als men die quarantaine-regel strict toepast, kan geen enkel ongevaxt of 'genezen' kind uit het buitenland in Dui verblijven zonder voorafgaand een quarantaine van minstens vijf dagen. Iets zegt me dat de meeste Duitse accommodaties en de meeste reizende buitenlandse gezinnen zich daar geen kl... van aantrekken of er zelfs niet van op de hoogte zijn.

    Morgen boostertje scoren en tien dagen later met de kleine voor wie de schoolvakantie een week vroeger begint, even (de) Rust opzoeken ... de twee gevleugelde betweters op mijn schouders voeren er momenteel (ook) een hevige discussie over.

  16. #816

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Je weet toch dat veel mensen drager kunnen zijn zonder ziek te zijn, of zonder symptomen te hebben; een typisch voorbeeld zijn jonge kinderen. Dat is één van de grote misverstanden over covid-19. Je kan dus perfect drager zijn en mensen besmetten zonder zelf ziek te zijn.
    Ik zeg niet dat dit bij jou zo is, laat staan dat ik garandeer dat ik niets draag of verspreid. Maar het is juist door foutieve info dat het vervelende beestje zo slecht onder controle te krijgen is. Net zoals een besmetting ook niet automatisch tot zware ziekte of opname IC moet leiden. En dat mag toch nog gezegd worden, toch ?

  17. #817

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Het valt me de laatste weken op dat de wachttijden bij Phantasialand Wintertraum zelfs in de weekenden erg kort zijn.
    Weet iemand of dit normaal is en verwachten jullie de komende weekenden ook nog zo’n rust?
    Wij zijn afgelopen 2 dagen naar Phantasialand geweest. Het park is inderdaad zeer rustig. Had toch ook meer volk verwachten. F.L.Y reed op de tweede dag zelfs maar met 1 trein en die kregen ze soms niet eens gevuld.

    Voor ons was het natuurlijk top met 25 ritjes Taron (vaak kon je gewoon blijven zitten) en in totaal 50+ rides op 1 dag.

  18. #818

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik raadpleeg op OOO geregeld de actuele wachttijden ... voor wat ze waard zijn, natuurlijk. Bij EP zie ik bij sommige attracties ’virtuele wachttijd’. Is dat daar dan met een app of browser op je phone zoals in Wal Hol.? Of iets klassiekers met pre-book fastpasskaartjes zoals Voletarium en vroeger Disney? Of ’hybride’ m.a.w. kaartjes en digitaal zoals Python?
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 09-12-21 om 22:09.

  19. #819

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik raadpleg op OOO geregeld de actuele wachttijden ... voor wat ze waard zijn, natuurlijk. Bij EP zie ik bij sommige attracties ’virtuele wachttijd’. Is dat daar dan met een app of browser op je phone zoals in Wal Hol.? Of iets klassiekers met pre-book fastpasskaartjes zoals Voletarium en vroeger Disney? Of ’hybride’ m.a.w. kaartjes en digitaal zoals Python?
    Toen wij in EP afgelopen zomer kon je ook gebruik maken van de virtual line. Dit werkt via de app en je kan dan voor bepaalde attracties een tijdslot reserveren. Je kan dus niet echt virtueel 'aanschuiven' zoals in Walibi Holland maar reserveert een bepaald tijdslot.

  20. #820

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Merci hierboven. In de zomer en met eventueel capaciteits-restricties wil ik nog het nut zien van dat ge-app. Maar de reguliere wachttijden staan op dit eigenste moment voor geen enkele attractie (volgens OOO) boven de 5 minuten.

    Ik zie op diezelfde bron trouwens dat bij 5°C alle coasters in bedrijf zijn. Ooit moesten wij op een zonnige maar frisse herfstvoormiddag serieus wachten tot Blue Fire was opgewarmd. Best ironisch als je er de knudde sponsor-thematisering bij bedenkt. Hebben ze de spoor-verwarming geoptimaliseerd bij BF in navolging van Taron en Baron2.0? Want is de eerste jaren had laatstgenoemde serieus last van winterkuren.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •