X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 152

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Vandaag voor het eerst in ruim 20 maanden nog eens ge-Efteling-d. En dus de eerste keer M&M bereden. Stellen dat ik fan ben van de nieuwe Siamese worp gaat me iets te ver, maar ik vind het een absolute verbetering t.o.v. de verwijderde Bob. Ik was dan ook hoegenaamd geen fan van die hyper-weersgevoelige en vooral erg schokkerige Bob. Alle andere klassieke Bobben die ik al bereed (EP, Asterix maar vooral Blackpool en Heide) vind ik comfortabeler, boeiender of beide.

    M&M voldoet volgens mij in hoge mate aan de wensen van het doelpubliek van dit park. Bob was de instap-achtbaan voor de jongste bezoekers die net groot genoeg waren. De kleurrijke en guitige theming van M&M, de hogere capaciteit en eigenlijk ook de serieus gereduceerde track-hoogte zie ik als geslaagde toegiften aan het jonge volkje. Hiervoor plaats ik mijn eigen voorkeur naar het achterplan.

    Minpuntjes:

    1. Binnen in het station staan allerlei attributen die aan kinetica appelleren, zoals (fiets)kettingen en koekoeksklokken. Maar niets van dit alles is in beweging. In het toch meer bescheiden station van Karacho in Trip. valt er wel wat decoratieve beweging te bewonderen. Dan zou dit toch een koud kunstje moeten zijn voor een park met honderden animatronics op zijn grondgebied. Betreft het een besparings-kwestie en wordt dit later nog ge-upgraded?

    2. Tijdens mijn eerste rit - vraag me niet Max of Moritz - lette ik twee keer niet op wat er gebeurt net voor je het station binnen rijdt. Naar verluidt gebeurt er dan iets in een luik bovenaan de stations-zijgevel. Tijdens mijn tweede rit in die andere 'M' lette ik er wel op. Maar alleen bij de snelle doortocht gebeurt er 'iets', bij de finale doortocht dus niet meer. Ik denk niet dat ik de enige ben die dit onride ontgaan is. Misschien zou men met een passend geluid wel de aandacht kunnen vestigen op deze ... animatronics.

    Ik vind de attractie minder storen met de omgeving, mogelijk omdat er ondertussen al wat vegetatie is bijgegroeid naast en onder M&M. De grote storende factor voor mij is en blijft die groene loods van Fabula op de achtergrond.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 11-11-21 om 22:42.

  2. #2

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

    1. Binnen in het station staan allerlei attributen die aan kinetica appelleren, zoals (fiets)kettingen en koekoeksklokken. Maar niets van dit alles is in beweging. In het toch meer bescheiden station van Karacho in Trip. valt er wel wat decoratieve beweging te bewonderen. Dan zou dit toch een koud kunstje moeten zijn voor een park met honderden animatronics op zijn grondgebied. Betreft het een besparings-kwestie en wordt dit later nog ge-upgraded?

    2. Tijdens mijn eerste rit - vraag me niet Max of Moritz - lette ik twee keer niet op wat er gebeurt net voor je het station binnen rijdt. Naar verluidt gebeurt er dan iets in een luik bovenaan de stations-zijgevel. Tijdens mijn tweede rit in die andere 'M' lette ik er wel op. Maar alleen bij de snelle doortocht gebeurt er 'iets', bij de finale doortocht dus niet meer. Ik denk niet dat ik de enige ben die dit onride ontgaan is. Misschien zou men met een passend geluid wel de aandacht kunnen vestigen op deze ... animatronics.
    .
    1: Ik zou er niet op hopen.

    2: Het effect verschilt per baan. In elk geval hoort er wel een geluid te zijn. Feitelijk hoor je de hele tijd overal geluiden, dus wellicht dat het je ontgaan is?

  3. #3

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Vandaag voor het eerst in ruim 20 maanden nog eens ge-Efteling-d. En dus de eerste keer M&M bereden. Stellen dat ik fan ben van de nieuwe Siamese worp gaat me iets te ver, maar ik vind het een absolute verbetering t.o.v. de verwijderde Bob. Ik was dan ook hoegenaamd geen fan van die hyper-weersgevoelige en vooral erg schokkerige Bob. Alle andere klassieke Bobben die ik al bereed (EP, Asterix maar vooral Blackpool en Heide) vind ik comfortabeler, boeiender of beide.

    M&M voldoet volgens mij in hoge mate aan de wensen van het doelpubliek van dit park. Bob was de instap-achtbaan voor de jongste bezoekers die net groot genoeg waren. De kleurrijke en guitige theming van M&M, de hogere capaciteit en eigenlijk ook de serieus gereduceerde track-hoogte zie ik als geslaagde toegiften aan het jonge volkje. Hiervoor plaats ik mijn eigen voorkeur naar het achterplan.
    Het is inderdaad een instapbaan voor de kleinste achtbaanfans. allen mankeert er nu een matige middenmoot. De vogel rock is te eng voor de kleinste die ik al me nam. Dit komt niet door de baan maar het niets zien. joris en baron zijn dan wat groot om net de eerste stapjes te hebben gedaan in M&M. Ja de holander heeft veel minder tanden dan die er uit ziet maar terug donker begin.

    Zelf zie ik liever een stevige baan maar door Bob weg te doen is het midden weggevallen. In de Efteling was mijn eerste baan Bob gevolgd door Pegasus. want als zo een hoge baan gaat zal die houten ook lukken. hoe ga je dat nu doen? M&M en dan Hollander? in mijn ogen hebben ze door Bob weg te doen om M&M te laten verijzen hun middenklasse(van intensiteit vooral visueel dan) weg gedaan.

    Ik moet wel toegeven dat na de tweede keer Efteling bezoeken M&M minder erg op me over kwam. er zit een zekere vorm van humor in helaas mankeert het in mijn ogen nog een paar tikjes van een magische vinger om het af te maken. misschien met de bakkerij en de planten die ouder worden. Hier is hopend en uitijken naar mei om nog eens goed te kijken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •