X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 20
  1. #1

    Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Verbaasd om hier nog geen topic over terug te vinden!

    Er zou in 2023/2024 een nieuwe coaster naar Port Aventura komen. De werken zijn al gestart. Het zou een indoor coaster betreffen.

    Bron: https://www.diaridetarragona.com/cos...dt202204080065 en https://www.trips-n-pics.com/news.html en https://www.epfriends.de/index.php?t...port-aventura/ .

    Naam:     ed8f852c67e8bacce3a5b390cdade430dc5ecfaf.jpeg
Bekeken:  1176
Groote:   582,8 KB

  2. #2

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Intussen begint zich al een aardig hoog gebouw te vormen:



    Port Aventura zou zelf ooit beweert hebben onderzoek te doen naar 2 mogelijke attracties: Een darkride en een achtbaan. Het zou uiteindelijk gaan om iets dat uniek is in Europa en er nog maar eentje van op de wereld bestaat.. Iets wat een vrij forse claim is.. Zeker met de booming industrie in Azië (vooral China), is het bijna onmogelijk zoiets te vinden, dus wellicht dat er nog wat haken en ogen aan die opmerking zitten.

    Gezien de hoogte van het gebouw lijkt een achtbaan inderdaad het meest voor de hand liggende, maar zowel voor achtbaan als darkride lijkt de hal een relatief klein oppervlakte te hebben.

  3. #3

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Intussen begint zich al een aardig hoog gebouw te vormen:
    wij waren er vorige week en hebben niets van een hoog gebouw gezien op die locatie hoor. Integendeel, een bouwput en iets dat zou lijken als voor een lanceerstrook.

  4. #4

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Hier het "gebouw" waarvan sprake:

    Naam:     pa.png
Bekeken:  941
Groote:   766,4 KB
    Bron: screenshot story van Discovery Line op Instagram

  5. #5

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    moh op die week staat er idd al heel wat meer recht :-) was nog niets van te zien als we daar waren!

  6. #6

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    wij waren er vorige week en hebben niets van een hoog gebouw gezien op die locatie hoor. Integendeel, een bouwput en iets dat zou lijken als voor een lanceerstrook.
    Die hoge palen zijn ook gisteren of eergisteren pas gezet.. Dus logisch dat je het niet gezien hebt.. Ik zie ook nu pas dat mijn video niet echt werkt, maar de screenshot hierboven zegt genoeg.

    Ben wel benieuwd hoe ze dit aan de kant van het park gaan wegwerken. Klassiek Far West heeft niet snel zo'n hoog gebouw, maar je zou natuurlijk een dubbele laag aan gevels kunnen maken, zodat het lijkt dat het dorp daar bergop loopt.

  7. #7

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Het zou hier om een nieuwe Intamin multi dimensie coaster gaan. Kan leuk worden als het werkt. Die in Ferrari park en dat malaisisch park zijn nu al een paar jaar aan het testen en raken blijkbaar niet af, nu zijn dat ook geen Intamin attracties...

    De enige andere attractie van die soort zou in Universal komen onder het Fast And Furious thema (Fast and Furious Hollywood Drift zou de naam zijn). Die is 99%zeker bevestigd. Wie de eerste opening zal hebben zal nog blijken.
    Laatst gewijzigd door euh; 02-12-22 om 01:43.

  8. #8

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euh Bekijk Berichten
    Het zou hier om een nieuwe Intamin multi dimensie coaster gaan. Kan leuk worden als het werkt. Die in Ferrari park en dat malaisisch park zijn nu al een paar jaar aan het testen en raken blijkbaar niet af, nu zijn dat ook geen Intamin attracties...

    De enige andere attractie van die soort zou in Universal komen onder het Fast And Furious thema (Fast and Furious Hollywood Drift zou de naam zijn). Die is 99%zeker bevestigd. Wie de eerste opening zal hebben zal nog blijken.
    er zijn toch al vier achtbanen van dit type in werking ?

  9. #9

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Ja, maar het zou hier om een verder gevorderd model gaan vergelijkbaar met die SFX coasters. De treinen zouden spinnen, 4op een rij naast elkaar zitten, tilt track, drop track, sliding track,... Die die nu in werking zijn hebben enkel de drop track voor zover ik weet.

  10. #10

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euh Bekijk Berichten
    Ja, maar het zou hier om een verder gevorderd model gaan vergelijkbaar met die SFX coasters. De treinen zouden spinnen, 4op een rij naast elkaar zitten, tilt track, drop track, sliding track,... Die die nu in werking zijn hebben enkel de drop track voor zover ik weet.
    Die van mp heeft een turntable

  11. #11

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Het thema voor de nieuwe coaster zou 'Uncharted' zijn. Als fan van de game, vind ik dat best wel tof, al ben ik benieuwd naar de concrete uitwerking en naar hoe ze dat mooi passend maken binnen de Far West.

  12. #12

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Sally is erbij betrokken, dus dat geeft toch al goede hoop!

  13. #13

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Er is een making of serie gestart:


  14. #14

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Sally is erbij betrokken, dus dat geeft toch al goede hoop!
    Sully?

    [/offtopic Uncharted mopje]

  15. #15

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Zo zal men de hangar verstoppen:

    Naam:     uncharted.jpg
Bekeken:  504
Groote:   205,0 KB
    Bron: Twitter


  16. #16

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Dat ziet er wel knap uit. Wel benieuwd hoe dat er als eindresultaat zal uitzien, want het is toch best een grote hangar die goed zichtbaar is vanuit het park. Hopelijk voelt het niet te veel als een blok.

  17. #17

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Opening is voorzien voor 17 juni!



    Naam:     uncharted_car.jpg
Bekeken:  368
Groote:   78,3 KB

  18. #18

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Dat ziet er wel knap uit. Wel benieuwd hoe dat er als eindresultaat zal uitzien, want het is toch best een grote hangar die goed zichtbaar is vanuit het park. Hopelijk voelt het niet te veel als een blok.

    Afgelopen tweedaagse heb ik deze nieuweling vijf keer kunnen berijden. De wachtrij - er is ook een single met enige decoratie - voelt geenszins aan als een hangar: een slalommende mijn die overgaat in een tempel-doolhof. Mijns (!) insziens zou deze attractie thematisch beter passen in het Maya-/ Mexico-deel, maar ach. De meerdere smalle schermen onderweg in de wachtrij staan meestal in statische modus. Af en toe vertonen ze animatie, helaas eentalig Spaans ingesproken zonder enige vorm van vertaling naar het Engels. Anno 2024 (2023) voor een parkresort met zo veel internationaal appeal is dit toch wel not done. De ritbeleving zelve zet ik achter een onthullingsknop.
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    De wagens van 3 rijen × 4 personen zijn breed en doen me in het donker meer denken aan darkride-karren van b.v. Gost Busters in Heide Park dan aan Fury. Gelukkig hier geen interactieve rommel op de karren en geen 3d-bril van doen. Het begint ook erg darkride-achtig met relatief lage snelheden, voorgeprogrammeerd spinnen en meerdere stilstanden. Ik denk dat er maar één groot cinema-scherm is waar je wel minstens drie keer passeert. De launches met soms zijwaartse of achterwaartse bewegingen vond ik wel heftig aanvoelen. Mogelijk omdat ik mentaal nog in darkride-modus verkeerde. Op een gegeven moment sta je stil met zowel voor je als boven je een kleiner cinema-scherm. Ik had hier een verticale drop verwacht. Maar dat paste blijkbaar niet in de plannen van de Spaanse opdrachtgevers en de Liechtensteinse uitvoerders.

    Om een tweede keer terug te komen op de gestelde vraag: af en toe leek de rit door een hangar te sjezen. Dat herinner ik me toch niet zo bij de op Dante geïnspireerde binnenachtbaan in Rome. En ook bij b.v. Van Helsing’s Factory had ik minder dat ’hangarig’ gevoel. Maar de launches en het beperkt maar steeds gericht spinnen maken heel veel goed. Uncharted is een ideale mix van darkride en achtbaan, waar b.v. de Intamin van MPG naar mijn aanvoelen (te) veel het eerste is en Helsing het tweede.

    Uncharted heeft een hoge herhalingswaarde, al werden wij wel een beetje tot herhalingen gedwongen. Behalve heel Ferrari Land dicht (pas kort van tevoren kenbaar gemaakt) waren ook volgende attracties niet geopend: Tomahawk (door foute levering van vers hout en op de parkwebsite nog steeds als geopend vermeld), Stampida (op dezelfde website wel als gesloten vermeld, dus wellicht niet te relateren aan het ongeval), Tutuki, de boomstammen, de ex-duikboot-ex-Ice-Age-simulator (enkel nog open met Halloween?), het treintje-rond, beide overzetboten en de Angkor splashbattle. Op de drukkere maandag staakte men vanaf 14:30 en geheel begrijpelijk de ritten op beide B&M’s wegens windstoten tot 70 km/h., idem voor de valtoren. Om 17:00 konden we Uncharted niet meer bissen wegens de toen al gesloten wachtrij. Voor het eerst in m’n af en toe prettig leven verliet ik een uur voor sluitingstijd een park waar ik aansluitend zou overnachten in het resort. En wij waren lang niet de enigen die naar buiten werden gejaagd. Op de kalmere dinsdag - zowel qua aantal bezoekers als qua windkracht - bleven ook nog Templo del Fuego en de Colorado rapid heel de dag gesloten. Gelukkig dacht ik daags voordien niet ”die doen we morgen wel op een minder druk moment.”

    Maar positief: de B&M’s reden meestal met twee treinen, bij de witte was het daardoor soms maar een halve beurt wachten. Dat resulteerde in vier frontritren, drie backs en één semi-back. Stellen dat PAv er alles aan doet om fastpassen aan te smeren gaat dus niet volledig op. Maar ik had liever langer aangeschoven bij het coastergeweld met in ruil een ruimere attractie-keuze. Maar ach, € 120 voor twee parkdagen voor twee als volwassen aangerekende personen incl. hotel, ontbijt en parking, daar hebben we al bij al veel voor gekregen. Toch had ik liever wat meer betaald in ruil voor een ruimere attractiekeuze. Omdat ik mezelf begin te herhalen ... Amen to that.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-02-24 om 07:02.

  19. #19

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Op de kalmere dinsdag - zowel qua aantal bezoekers als qua windkracht - bleven ook nog Templo del Fuego en de Colorado rapid heel de dag gesloten.
    Wil dat zeggen dat op maandag Templo del Fuego wel geopend was? Was dat een feestdag in de regio ofzo? Ik heb Templo del Fuego al heel lang niet meer open geweten buiten het hoogseizoen. En dan nemen ze de term "hoogseizoen" ook nog niet eens ruim. Maar goed, misschien doen ze hem in de winter ook vaak open om de gesloten waterattracties te compenseren?

    Bedankt trouwens om de ritervaring achter een spoiler te plaatsen, zo kan ik zelf nog met een blanco mening in september m'n eerste ritjes maken.

  20. #20

    Re: Port Aventura nieuwe achtbaan 2023/2024

    Het was op OOO dat ik voorafgaand las over de uitzonderlijke opening van Templo del Fuego tijdens de (hele?) carnavalperiode. Aan de attractie-ingang hing op maandag een primitief A4-tje met de openingsuren, iets van 11:30-13:30 en 15:30-17:30. Op dinsdag was dat blad weggehaald.

    Ik denk idd een compensatie voor de toch wel vele gesloten attracties, zeker als je er ook Ferrari Land bij telt. En indoor is ook mooi meegenomen, ik weet dat het ginds kan stormen en gieten.

    Ik denk dat de Spanjaarden / Catalanen een korte Krokusvakantie kennen tot en met dinsdag. Op woensdag was het park dicht en zag ik letterlijk schoolgaande jeugd in Tarragona. Op de park-kalender stond die dinsdag als ’zeer ondruk’ aangegeven.

    Ik zet best nog eens de spoilerknoppen aan voor Templo, maar mij advies is om al te hoge verwachtingen toch wat temperen.
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    In een eerste zaal, zogezegd nog buiten voor de poort van de tempel, doet een enthousiaste acteur z’n verhaal. De avonturier flanst in z’n Spaanstalige uiteenzetting af en toe een halve Engelse zin in elkaar. Te weinig om volledig mee te zijn met heel het vertellement, al hadden m’n kleine teennagels meteen door dat het om een archeologische ontdekking en (een) ontketende Maya-god(en) handelde. De auditieve en visuele effecten hier vond ik te beperkt. 3/4 van deze ruimte beschikt over een hoog en breed soort binnendakgoot. Ik had daarin een lopend vuurtje verwacht, nada helaas. Misschien een bezuiniginkje opgelegd door het management.

    Niet geheel synchroon met de geluidseffecten opent de verteller-archeoloog de poort naar de tempel. Dat is een zaal met voor het staande publiek twee verdiepingen zoals bij het Spookslot en de Indische Waterlelies. De acteur huppelt nog wat rond op de voorgrond in het bewegend decors. Hij heeft zich veilig uit de voeten gemaakt wanneer de vuurshow begint. Die is fijn om eens gezien te hebben - veel warmte voelde ik niet vanop de eerste rij - maar al bij al is dit wel erg voorspelbaar. Door de licht tegenvallende voorshow dicht ik Templo del Fuego weinig herhalingswaarde toe. Maar wel mooi meegenomen om deze attractie eindelijk eens gedaan te hebben op een totaal van ondertussen 10 off-season bezoekdagen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-02-24 om 07:00.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •