X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Zou Walibi belgium er beter af zijn zonder de Six Flags-fase?

Stemmers
22. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, ik denk van wel!

    1 4,55%
  • Neen, ik denk het niet!

    21 95,45%
Resultaten 1 tot 11 van de 11

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [poll] Zou Walibi belgium er beter af zijn zonder de Six Flags-fase?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    een HYPOTHETISCHE vraag, maar laten we het toch maar eens proberen!
    Sorry, schoolmeester met koude-kalkoen-vakantie-syndroom!

    Ik ga zo meteen 'nee' stemmen, maar mijn stem is in deze zeer verwaarloosbaar. Ik heb Walibi tussen 1985 en 2009 niet één keer bezocht (Aqualibi wel, in 1996). Bovendien ben ik nog nooit in een echt overzees SF-park geweest. Bij deze poll zou meervoudig stemrecht wel gerechtvaardigd zijn.

    Ik deel de op meer ervaring gestoelde mening van de meesten hierboven: o.a. Weerwolf en CoT waren bij opening naar Lage-Landen-normen wel toppers, en CoT is dat nog altijd. Het zal dan ook geen toeval zijn dat de toenmalige grootste landelijke concurrent op thrill-gebied er kort nadien Sledgehammer en Typhoon bij kreeg. Ook dat is onrechtstreeks een verdienste zijn van SF, al begrijp ik dat sommigen de komst van Typhoon betreuren omwille van diens voorganger...

    Een even hypothetische vraag, zoals Sirocco hierboven stelt: Hoe zou Walibi er vandaag uitzien indien het nog steeds in handen was van SF? Wat ik uit TR's e.a. leer is dat Disney en op geringe afstand Universal er qua theming ver bovenuit steken in de US of A. Andere grote parken of parkgroepen profileren zich dan middels coasters met meer indrukwekkende stats en andere thrills. Dit gaat dan ten koste van de theming, en dat was in Walibi ook te merken. In die optiek is CoT een grote uitzondering. De Wab&Skunx-onzin was een ondertussen toegegeven thematische miskleun, maar met de recente en toekomstige vernieuwingen, mogen we blij zijn dat de Amerikanen het niet meer voor het zeggen hebben in Wavre.

  2. #2

    Re: [poll] Zou Walibi belgium er beter af zijn zonder de Six Flags-fase?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Een even hypothetische vraag, zoals Sirocco hierboven stelt: Hoe zou Walibi er vandaag uitzien indien het nog steeds in handen was van SF? Wat ik uit TR's e.a. leer is dat Disney en op geringe afstand Universal er qua theming ver bovenuit steken in de US of A. Andere grote parken of parkgroepen profileren zich dan middels coasters met meer indrukwekkende stats en andere thrills. Dit gaat dan ten koste van de theming, en dat was in Walibi ook te merken.
    Disney en Universal steken er inderdaad bovenuit qua theming, maar dat zouden ze in Europa ook doen. Hier hebben we misschien een handvol andere parking die ook sterk op theming inzetten, maar in de USA heb je er ook nog wel enkele (zij het in mindere mate).

    Naar mijn mening is het gemiddelde SF-park niet per definitie minder goed gethematiseerd als het gemiddelde Europese park, om maar even Walibi als voorbeeld te nemen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •