X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 25

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik ken er niet veel van, maar wil toch even een gok wagen: volgens mij is Space Mountain in het nadeel omdat deze tegen de zwaartekracht in moet lanceren. Bij achtbanen met een horizontale lanceerstrook die pas vlak na de eigenlijke lancering verticaal omhoog gaan, heb je dat natuurlijk niet.
    Dat zal ongetwijfeld mee spelen. Doordat het omhoog gaat heb je veel meer kracht nodig. Magneten kunnen die kracht leveren, maar is enorm duur (omdat het steeds over piekspanning gaat).

    Ik denk echter dat een stuk design hier echter ook mee speelt.

    Als je kijkt hoe SM over zijn top gaat, dan is dat met ongeveer dezelfde snelheid als een gewone lifthill. Ik denk dat de layout van de baan ook ontworpen is met een gewone lifthill in het achterhoofd. Ongeacht hoe de lancering uit pakt, je legt de track altijd hetzelfde af. Als de baan harder zou lanceren, zou dat dan simpelweg (veel) meer remmen bovenaan de lift opleveren, wat de ervaring ook niet ten goede komt.

    De andere mogelijkheid was om de baan dubbel te berekenen. En dan kom je toch op iets uit dat zeer zeer lastig is. Je moet de baan zo designen dat als hij nét over zijn hoogste punt gaat (zoals nu het geval is), hij de track toch volledig kan afleggen zonder te stallen. Je zou de baan zo kunnen ontwerpen dat deze - op het moment dat dit gebeurd - heel traag door zijn track gaat. Tegelijk ontwerp je de baan ook zo dat deze eigenlijk met een veel hogere snelheid (en de nodige airtime) over de top gaat, en de baan dan daadwerkelijk de snelheid en intensiteit heeft die hij zou moeten hebben. Probleem is dat beide verschillende ervaringen nooit erg ver uit elkaar kunnen liggen.

    In Azië is er ergens een achtbaan gebouwd die daadwerkelijk meerdere lanceersnelheden kent. Hoe harder je schreeuwt aan het begin, hoe harder de lancering en hoe intenser de baan. Het snelheidsverschil is echter hooguit 5KmH bij die baan. Ik denk niet dat er heel veel meer mogelijk is (zeker niet met een toch al complexe indoor layout).

  2. #2

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    In Azië is er ergens een achtbaan gebouwd die daadwerkelijk meerdere lanceersnelheden kent. Hoe harder je schreeuwt aan het begin, hoe harder de lancering en hoe intenser de baan. Het snelheidsverschil is echter hooguit 5KmH bij die baan. Ik denk niet dat er heel veel meer mogelijk is (zeker niet met een toch al complexe indoor layout).
    Ik weet welke baan je bedoelt en volgens mij is dat schreeuwen om harder te gaan pure onzin; Degene die er een onride van poste enkele jaren geleden oppert dit als een mogelijkheid, maar het komt eerder als een grap over en het is duidelijk dat hij er zelf geen weet van heeft.

  3. #3

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik weet welke baan je bedoelt en volgens mij is dat schreeuwen om harder te gaan pure onzin; Degene die er een onride van poste enkele jaren geleden oppert dit als een mogelijkheid, maar het komt eerder als een grap over en het is duidelijk dat hij er zelf geen weet van heeft.
    https://www.youtube.com/watch?v=fuCQ8dnbVzA

    Nu ben ik geen fan van TPR, maar om nou te zeggen dat ze niet weten waar ze het over hebben gaat wellicht wat ver..

    Ik quoteer uit de reacties:

    spinningpeanut
    Has anyone just not screamed? Does it still launch if you don't scream? If a mute person rides it what's gonna happen?

    Theme Park Review
    It still does launch if you don't scream, but it takes longer. Apparently the louder you scream, the faster you go, but being that it's more of a "kids roller coaster" it didn't seem to make THAT much of a difference. Still, a fun, unique feature on a ride!


    ghostairsoft24
    +Theme Park Review is there actually a microphone or does the ride operator just hear them and launch them accordingly?


    Theme Park Review
    +ghostairsoft24 There is a microphone. 
    RCDB Bevestigd hetzelfde:

    https://rcdb.com/12038.htm

    Ik denk dus wel dat het klopt. Maar zoals TPR al aan geeft: Het verschil is echt wel klein.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •