Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
Het woordje "zielig" past echt wel vind ik. Altijd zijn er wel vrienden die mee willen gaan naar een pretpark. Als er niemand mee wil gaan, dan moet het zijn dat je zéér leuk bent om mee om te gaan. Je moet niet enkel eenzaam in de wachtrij staan, maar ook eenzaam eten aan een tafeltjen, tegen jezelf zeggen "wow, dat was een leuke attractie" enzoverder.

Allez, daar hebben we ons zonnetje in huis met alweer een zeer genuanceerde mening. Voor alle duidelijkheid: je mag alleen naar een pretpark gaan best zielig vinden. Maar daarom gaan veronderstellen dat die mensen die dat doen, zoals ik, geen vrienden hebben of onaangenaam zouden zijn vind ik vrij beledigend. Al eens aan gedacht dat sommige mensen ook niet-pretparkliefhebbende vrienden hebben?! Ik heb vorig jaar eens een collega meegekregen naar Phantasialand, dat was zijn eerste buitenlandse pretpark en dat vond ie wijs maar meer dan genoeg, die gaat niet mee op een pretparktrip naar Denemarken.

Soms is het ook vlakaf niet mogelijk om verlof te krijgen op het moment dat je vrienden dat wel krijgen, of vice versa. Sommige mensen (zoals ik zelf) zijn van nature nogal introvert en hebben het gezelschap van anderen niet altijd nodig om te kunnen genieten, of hebben ook gewoon meer 'me'-tijd nodig om hun batterijen op te kunnen laden. Ik vind het eigenlijk vooral jammer dat er mensen zijn die perse afhangen van andere mensen om hun eigen geluk te laten bepalen. Ik ben al alleen op restaurant geweest, alleen naar de cinema, alleen naar een pretpark... ik heb niemand nodig om te doen wat ik graag doe. Zielige jij als jij dat zielig vind... Je snapt duidelijk niet het verschil tussen alleen zijn en eenzaam zijn. Iemand omringd met heel veel vrienden kan btw ook eenzaam zijn, denk daar maar over na