Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Met wat meer logische versoepelingen zou je net mensen wat veiliger kunnen laten doen wat ze sowieso doen.
Dat was de argumentatie bij de vorige versoepelingsrondes ook, maar ik heb de indruk dat dat niet werkt.

De groep die er sowieso de kantjes van afrijdt voelt zich gesterkt in zijn gedrag, omdat er ondanks dat gedrag toch versoepelingen komen. De groep die zich wel aan de regels wil houden, maar zich uit ik-ben-het-beu-mentaliteit wel wat meer wil permiteren krijgt daar ook toelating voor dus komt elke versoepeling neer op een grotere groep die het minder nauw neemt met de maatregelen.

Al ben ik het wel met je eens dat dierenparken en pretparken vrij vergelijkbaar zijn. Met het verschil dat je in pretparken in de regel verzamelt in een rij, terwijl je in een dierenpark meer de vrijheid hebt om dat niet te doen. Dat het ook in dierenparken tot ongezonde volkstoelopen komt, toont wat mij betreft aan dat meer geopende locaties vooral voor méér mensen op de been zorgen, eerder dan voor meer spreiding.