X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 15 van de 15
  1. #1

    [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Liseberg pakt in 2020 uit met een nieuwe darkride, die zal aansluiten op het naar konijnen gethematiseerde kindergedeelte. Het park legt voor de uitbreiding 18 miljoen op tafel, waarvan 14 naar de darkride gaat. De nieuwigheid krijgt de naam 'Underlandet' en zal vertellen wat konijnen allemaal uitsteken eens ze onder de grond verdwijnen. Het italiaanse Gosetto levert het transportsysteem.





    Met 190 meter parcours en een ritduur van afgerond drie en een halve minuut gooit de attractie niet meteen hoge ogen, maar het begeleidend filmpje ziet er op zich wel geinig uit.

    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 07-03-19 om 16:39.

  2. #2

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Een darkride kan men daar nog gebruiken. Ideaal dus en ik kan niet genoeg krijgen van deze groene konijnen. Alweer een reden om nog eens naar Liseberg te gaan (alsof ik er nóg meer nodig zou hebben).

  3. #3

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride


  4. #4

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    190m parcours lijkt toch niet zo lang, of ben ik zo verkeerd?

  5. #5

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    190m parcours lijkt toch niet zo lang, of ben ik zo verkeerd?
    Carnaval Festival is ter vergelijking 240 meter.

    Lengte maakt bij een darkride weinig uit, ritduur toch wel. 3.5 minuten is niet heel erg lang. Zelfs Symbolica - die ik niet als erg lang ervaar - duur zo'n zeven minuten. Reken daarbij de relatief goedkope techniek van de attractie zelf (Gosetto maakt prima darkrides, maar het blijft een Italiaanse attractiebouwer) en ik verwacht met de prijs van de attractie wel érg veel van wat er onderweg te zien is. Meerdere Garner Holt animatronics/speciale effecten?

  6. #6

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Correct me if I'm wrong: maar wordt dit een (volledig) ondergrondse attractie. Zo ja, dan kan een groot deel van de kosten verklaard worden met graafwerken e.d. Sinds Valkyria weten we dat dit geen snelle of goedkope klus is.

    18 mln = 3/4 van Symbolica, dan mag je wel veel effecten en top-decoratie verwachten! Maar hopelijk zonder interactieve knoeiboel of zo'n tenenkrommend langdurig foto-moment.

  7. #7

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Voor degenen die niet bekend zijn met Gosetto's vaardigheden in het bouwen van darkrides, maakte pp.be een artikel over hun eerdere Europese projecten: klikkerdeklik

  8. #8

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Leuk artikel! Bedankt voor dit overzicht, Ignace!

  9. #9

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    En er is een openingsdatum! 25 april 2020.



    Een preview van de karretjes en theming was te vinden op de IAAPA Expo Europe afgelopen jaar:

    Naam:     EEw7_DfXsAACQIF.jpg
Bekeken:  2044
Groote:   492,5 KB
    Naam:     EEwFtvAXoAEkFIV.jpg
Bekeken:  2188
Groote:   555,8 KB

  10. #10

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Het testen is begonnen:


    Ook zal men gebruik maken van een virtuele wachtrij via de Liseberg app.

  11. #11

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    En er is een openingsdatum! 25 april 2020
    Voor een park dat t.e.m. de kerst open houdt, en in een regio die doorgaans toch wel wat vriesdagen en -nachten kent, ... vind ik de datum en het nu al testen bijzonder knap.

    Ook al is het dan in meters afstand geen grote attractie, met de decoratie en station (en lift of trap?) kan je het ook geen klein ding noemen ... En dan nog ondergronds! Zouden ze uit hun 'grondige' fouten bij Valkyria geleerd hebben, ook al wordt nu op een ander doelpubliek gemikt?

    Ik ben kuriös!

  12. #12

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Als ik me niet vergis bestond het gebouw al. Ze hebben ruim een jaar bouwtijd gehad sinds de aankondiging. De kans is groot dat men al bezig was aan het project ruimschoots voor de aankondiging.

    Gezien alle werkzaamheden binnen plaats vinden, doet vriezen er niet toe. Gezien het gebouw in een hoek van het park ligt waar je van buitenaf makkelijk bij kunt komen zonder door het park te moeten gaan, doet een opening t/m kerst er ook niet echt toe. Ze hebben dus dat jaar (of langer) makkelijk aan één stuk door kunnen werken.

  13. #13

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy
    Gezien het gebouw in een hoek van het park ligt waar je van buitenaf makkelijk bij kunt komen zonder door het park te moeten gaan, doet een opening t/m kerst er ook niet echt toe.
    Deze attractie ligt best wel centraal tussen de hoofdingang en de zuidingang (parking). Er is wel een soort toelevering/rescue-weg tussen het pretpark en de aangrenzende snelweg. Maar volgens mij moet je dan nog langs dat haventje nabij het spookhotel.

    Geen idee of er grondvorst was of te hoog grondwater of wat dan ook. In de zomer zag ik opvallend weinig werk op deze site. Om bezoekers niet te storen, denk ik. Want ondergrondse werken zouden we wellicht wel gemerkt hebben.

    Bottomline: strakke timing en goed doorgewerkt.

  14. #14

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Hoe zou je ondergrondse werken gemerkt moeten hebben als er een gebouw overheen staat en de toelevering van achteren gebeurd?

    De attractie komt overigens op de hoek van het bestaande kinderland en het festivalterrein. Dus aan de kant van Spookhotellet Gasten hoeft enige levering volstrekt niet te komen. Er is vrij uitgebreid toegang via het evenemententerrein. Enkel wanneer er een evenement is niet, maar daar kun je wel rekening mee houden.

    Op de beelden van Google Maps zie je overigens wel een auto en een hoogwerker oid staan. De beelden zijn nog erg recent, als ik het goed begrijp van dit jaar.

  15. #15

    Re: [Liseberg] 2020 Underland Nieuwe Darkride

    Samen met het park opende ook (eindelijk) de darkride!

    Onride:
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •