Het argument uit dat Brits web-artikel over Alton Towers overtuigt ook mij geenszins. Mensen in de UK zouden als vorm van escapisme nu massaal naar een pretpark gaan, om te ontsnappen aan de toegenomen stress rond de Brexit. Really? De enige voor mij duidelijke reden voor een eventuele toename van Britse bezoekers in Britse parken is in dit forum-topic recent al meermaals aangehaald.

Misschien speelt wel een regionaal aspect een rol. De dag van het afketsen van May's A-plan was ze voor de wereldpers in één of ander bedrijf in Stoke aanwezig. Dat is toevallig de regio van Alton Towers maar - vanuit May's standpunt veel minder toevallig - de regio met zowat de hoogste Leave-score (volgens de VRT-Nieuws-reportage van die dag). En misschien wil Alton Towers met zo'n artikeltje de (lokale) Brexiteers wat paaien, net zoals May deed.

@droesie: Mooie grafiek hierboven! Typ voor je link '[IMG]' en na je link '[/IMG]' en iedereen ziet 'em meteen zonder te moeten klikken. Ik ben economisch een halve leek, maar stel me toch altijd vragen bij winstcijfers. Worden deze soms niet kunstmatig afgerond ... naar beneden? Omdat er zo iets bestaat als winstbelasting. Een deel van die winst zou dan kunnen worden geschrapt voor niet noodzakelijke onkosten (of in de broekzak van de grote baas). Minder winst betekent ook minder dividenden moeten uitbetalen e.d. Ja, de geest van Van Rossem is over mij neergedaald en ja (bis), ik weet dat daar van staatswege controles op bestaan.