X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 79

Onderwerp: [Parc Asterix] 2019

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Parc Astérix] 2019

    gisteren en vandaag zijn we met het gezin voor de eerste keer in PA geweest. Eerlijk gezegd: we waren allemaal heel positief: dit is echt een toppark!
    om on-topic te starten even kort wat info over de nieuwe 4D attractie: de wachtrij bestaat gewoon uit wat linten. Daarna worden de bezoekers in een zaal gelaten, waar er een voorfilmpje is met wat info. Deze zaal was aan de kleine en donkere kant voor de 300 bezoekers, maar het duurde niet zo lang. Vervolgens gaan de deuren rechts open, en word je in de zaal gelaten. iedereen moet eerst dus nog even zoeken naar vrouw en kinderen, die ze in de vorige zaal in het donker waren kwijtgespeeld.
    Tot daar de minpuntjes. voor de rest waren we laaiend enthousiast: dit is zonder twijfel de beste 4D beleving die ik al heb meegemaakt: een leuk verhaal met de nodige humor en verrassingen, voortdurend 4D sensaties: naast de klassiekers zoals trillende en bewegende stoelen en windeffecten langs je gezicht, waren er bv. ook slangen die in je benen bijten, modder in je gezicht, Asterix die rond je oren kletst en ga zo maar door. Het filmpje duurt een 10-tal minuten, maar we hebben ons geen seconde verveelt.
    Op het einde van de film werd er zelfs geapplaudisseerd, dus ik neem aan dat wij niet de enigen waren die ervan genoten hadden.
    De reclame deed zijn werk, want we zagen heel de dag door mensen aanschuiven in de wachtrij. Doordat de capaciteit groot genoeg is, moest men nooit heel lang wachten om binnen te kunnen.
    Kortom: zeker een aanrader om mee te pikken!

    Tonnerre de Zeus dan: dat is inderdaad een heel leuke coaster, vooral de eerst drop is de moeite! Ik plaats hem persoonlijk onder Wodan en Troy, die toch intenser zijn, al is het wel een lekker lange rit. Het is goed te merken dat bepaalde stukken van de track vernieuwd zijn en andere niet (een mens komt er half doof uit door het gepiep).

    O'ziris is ook een topper, ook heel de rit heel intens met de nodige verrassingen. Absolute topattractie!
    Pegase Expres had meestal de langste wachttijden als familieattractie, net als disk'obelix, zonder twijfel de mooiste in zijn soort die ik al gezien heb.
    Bij Goudurix beperkten we ons tot één ritje: 7 inversies tot daar aan toe, maar hij was me iets te oncomfortabel.
    De show: 'match Gaulois-Romains' was ook een fijntje.

    Minder aangenaam: de waterattracties. Met name de Log Flume 'Menhir Express' was er los over: we werden met 5 (2 volwassenen en drie adolescenten van 11, 13 en 14) in één boomstam gezet. Tijdens de rit klotste het water gewoon constant in onze boot. we waren met z'n allen volledig doorweekt nog voor we één drop gedaan hadden :-( bij een graad of 14 was dat hoogst onaangenaam.
    Ter illustratie: de wachtrij bij de droogmachine was langer dan die van de attractie zelf!
    ook de Rapid River 'Romus en Rapidus' en Supersplatsch waren veel te nat voor dit weer.

    De operations vond ik van een heel hoog niveau: op zondag stond de parking aardig vol + nog veel hotelgasten. De langste wachtrijen waren rond de 50 minuten in de namiddag. (disk'obelix, Pegase express, Tonnerre de Zeus).
    Overal voldoende treinen op de rails, groupers bij de ingangen van alle coasters, en er werd stevig doorgewerkt.

    Op maandag was het veel minder druk, wegens geen verlof voor de meeste Fransen: bijna lege parking, maar wel veel hotelgasten.
    Wij sliepen in La Cité Suspendue, en dat vond ik eerlijk gezegd geen topper, als je vergelijkt met bv Europapark, Efteling of HeidePark, vooral dan wat betreft sfeer en inkleding. Geen enkele verwijzing naar Asterix, geen animatie, geen voorzieningen voor kleine kinderen, ontbijt- en avondbuffet waren niet slecht, maar ook niet meer dan dat, met vooral voor de kinderen weinig keuze.
    Uiteindelijk is de vroege entree de enige reden waarom je een parkhotel zou nemen.

    Besluit: 2 fijne dagen doorgebracht nabij Parijs, en in mijn ogen is PA een grotere aanrader dan het bekendere park in de buurt van Parijs.

  2. #2

    Re: [Parc Astérix] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Daarna worden de bezoekers in een zaal gelaten, waar er een voorfilmpje is met wat info. Deze zaal was aan de kleine en donkere kant voor de 300 bezoekers, maar het duurde niet zo lang.
    Dat concept met een voorshow voor liefst 300 man vond ik ook al verontrustend toen ik er over las. Als dat allemaal een beetje vlot verloopt moeten ze zo'n 4 tot 5 shows kunnen geven per uur. Een theoretische uurcapaciteit tussen de 1350 en de 1500 is zeker niet mis.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •