Ik was er vandaag ook en ik moet voor dat ik over Karma World begin het heel even hebben over het aanmaken van abonnementen. Ook mensen die een abonnement online aanvragen moeten die nog verzilveren bij de abonnementenbalie. Dat ging zo verschrikkelijk traag, en die balie ging ook pas om 9u55 open, terwijl er om 9u30 al een rij van 1.5 uur stond (aangezien dat de tijd is die ik er voor heb gewacht). Hier moet het park dringend opzoek gaan naar andere oplossingen.

Over Karma world ben ik grotendeels positief. Het thema is een enorme verbetering vooral voor de Cobra. Leuk ook trouwens dat ze in de tekeningen in de wachtrij inspelen op het geluid van de achtbaan/het dier, aangezien deze baan van tijd tot tijd enkele bizarre geluiden maakt. Popcorn revenge heb ik 3 keer kunnen doen, en daar ben ik verassend positief over. Niets doet je nog vermoeden dat de wachtrij ooit een best middelmatig horecapunt was. Praktisch gezien valt het op dat niet iedereen in de wachtrij naar boven kijkt en in de juiste wachtrij gaat staan (1-3 personen, 3-6 personen). Gek genoeg gebruikt Walibi ook hier deze rijen niet om de karretjes vol te krijgen, maar om gewoon af te wisselen. Jammer genoeg is er geen single riders rij. De attractie zelf is verrassend leuk en van best goede kwaliteit voor de kleine attractie die het is. Wat betreft de interactiviteit had er nog wel op je gun mogen staan welke kleur je bent. Dit wordt met een projectie aan het einde van de wachtrij wel aangegeven, maar is daarna niet meer goed zichtbaar waardoor het bij mijn eerste ritje behoorlijk verwarrend was wanneer ik punten aan het verzamelen was. Een groot pluspunt aan de interactiviteit is dat je in de hele attractie op popcorn kunt schieten, ook in de centrale ruimte waar je dat eigenlijk niet verwacht. In de ruimtes zelf ligt de focus natuurlijk grotendeels op de schermen, maar ik vond dit niet hinderlijk of storend. In de projectie zie je ook steeds een scherm met daarvoor nog een klein podium alsof je in een echte cinema bent. Dat meta niveau van een scherm in een scherm maakt de attractie consequent en daardoor zijn de schermen juist een toevoeging. Wat er op de schermen te zien is, is enorm druk en bewegelijk. Denk hierbij vooral aan Mouse au Chocolat in Phantasialand waar ook tientallen muizen overal op het scherm bewegen. Na de laatste scene (waar nog een kleine jump scare in verborgen zit) kom je weer in hetzelfde station terecht waarna je naar een nieuwe shop wordt geleid met uiteraard popcorn, en best leuke merchandise van de attractie. Nu ik het daar toch over heb wil ik even de tijd nemen om Walibi de credits te geven voor de stappen die ze aan het zetten zijn qua merchandise. Sinds vorig jaar is de 'Walibi legend since 1975' lijn in het park gekomen, die ik persoonlijk erg geslaagd vind. Nu hebben we de popcorn revenge merch, en ook de weerwolf heeft zijn eigen lijn aan kledij en accessoires. Die laatste is alleen in de Franstalige naam, maar desalniettemin erg leuk.

Bij de Radja river is de nieuwe trap best wel een verademing, net zoals alle vernieuwde brede paden en het prachtige zicht op het meer. Verder hebben ze in de wachtrij hier en daar een verfkwast er overheen gehaald, maar dat neemt niet weg dat het me steeds vaker opvalt dat het rotswerk haar structuur laat zien. De mist in de tunnel werkt wel weer. Bij het paleis van de geest is alle oude thematisatie buiten weg en hebben ze het gebouw ook een nieuwe laag verf gegeven. Van binnen blijft de attractie voor mij op de lijst van 'Walibi attracties die er slecht bijliggen' staan, Naast onder ander Psyké Underground vanwege de kapotte TV's en boxen, Challenge of Tutankhamon vanwege de laatste 2 scenes voor de splitsing op het einde die (nog steeds) zonder audio zijn. In het Paleis van de geest zijn in de preshow nog steeds wat boxen kapot waardoor de aap heel zacht klinkt, en sommige teksten van de geest onverstaanbaar zijn. In de hoofdshow was geen rook, terwijl de rookmachine bij de ingang van die hoofshow wel werkte. De klep van de lamp waar de geest op het einde weer in verdwijnt werkte niet, en de show was niet volledig gesynchroniseerd met de belichting waardoor het donker was terwijl de beugels opengingen.

Fun World kun je momenteel nog niet reviewen aangezien het gewoon nog een werf is. Wat wel meteen opvalt is dat het oude playland veel populairder is omdat je er nu doorheen moet. Ik moet zeggen dat ik de kleine omweg ook niet echt hinderlijk vind, wat ik wel had verwacht. Walibi is in ieder geval weer goed onderweg met het oppimpen van hun park. Je moet af en toe wel eens met je ogen knipperen of dit nog echt wel hetzelfde park is als waar je altijd al hebt gewandeld, en dat bedoel ik hier positief. Ik heb het vorig jaar al gezegd, maar ik ben heel benieuwd wat ze de komende jaren nog in petto hebben.