X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 104

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Plopsaland De Panne] 2020

    Deze week Plopsaland bezocht met het gezin. File vanaf de afrit Adinkerke. Exact 1 uur later stonden we aan de ticketcontrole. Toch al een behoorlijk tijdsverlies. Geen idee wat de oorzaak was. Dat die nieuwe weg er maar snel komt zou ik zo zeggen, al las ik dat er pas in 2025 zou gestart worden.

    Kort na ons reed een auto de parking op met een zichtbare gehandicaptenkaart. Volgens mij is er voor die mensen plaats voorzien dicht bij de ingang, maar goed, die auto volgende de aanwijzingen richting parking 3. In plaats van aan te sluiten in de rij koos de bestuurder er wel voor om in een nieuwe rij te staan om zo toch iets dichter te staan. Op zich begrijp ik dat wel helemaal. Maar de medewerker van Plopsa kon daar absoluut niet mee lachen. Stapte boos op de wagen af en begon te bonken op die zijn raam om duidelijk te maken dat hij moest aansluiten. Ik had hier op zijn minst meer begrip verwacht, zeker gezien de duidelijke gehandicaptenkaart. Los daarvan kon dit ook een pak rustiger worden aangepakt. Precies of die bestuurder was een grote crimineel.

    We volgden verder het zebrapad langs Heidi the Ride tot aan de ingang. Bijna op het einde waren de struiken niet echt goed onderhouden waardoor er niet veel plaats was om te passeren. Ook onder Heidi the Ride niets anders dan onkruid. Op zich wel normaal, maar is iets wat ik niet gewend ben van de groendienst van Plopsaland. Ik dacht dat er hier meer aandacht aan besteed werd.

    Hoe hard Samson en Marie via de speakers aan de ingang ook hun best deden om de coronaregels te overlopen, is er geen haan die er nog om kraait. In de wachtrij naar de ticketcontrole valt het qua mondmaskers nog mee. Sowieso zijn de groene en rode markeringen al serieus vervaagd, niet alleen daar, maar ook aan de attracties. De anderhalve meter is iets wat amper wordt nageleefd. In het park zelf draagt 4/5e van de bezoekers het mondmasker gewoon onder de kin. Op zich wel logisch, zeker gezien je grotendeels buiten vertoeft.

    Ik vraag me af waarom pretparken niet met een covid-safe-ticket werken? Dat is toch de grootste zekerheid om coronaproof open te doen? Dan is ofwel iedere bezoeker volledig gevaccineerd, heeft een negatieve test afgelegd of heeft een herstelcertificaat. Als gevaccineerde heb ik nu het gevoel dat ik mij moet aanpassen aan de minderheid die lak heeft aan een spuit of niet wil meedoen aan al die testen. Beetje spijtig. Het is ook duidelijk dat de capaciteit van bezoekers ondertussen al gevoelig is opgetrokken.

    Ik weet niet wat het trouwens is met dat groenonderhoud, maar echt fleurig ligt het er allemaal niet bij. Het is allemaal vrij basic groen, of het moet zijn dat de mooie bloemenperken mij niet zijn opgevallen (buiten die aan het prinsessia restaurant). Zeker het grote inkomplein met de fonteinen mist wat sfeer. Alles daarrond, ook met het nieuwe hotel is zeker heel mooi, maar het plein zelf oogt toch vooral heel kaal en betonachtig aan. Zou toch allemaal een stuk sfeervoller mogen. Ook alle andere paden zijn weinig sfeervol. Dan is het pleintje in de zone van Kaatje toch iets gezelliger. M'n zegt altijd dat het plein bij de Draak één van de mooiste is in pretparkland in België, maar eerlijk, er is daar altijd zo veel volk, en nu met die wachtrijen die kriskras door het plein lopen, is het daar verre van gezellig. Iedereen zit en loopt daar door elkaar, amper nog plaats om deftig te bewegen of met uw buggy/bolderkar te passeren.

    We reden ook een toertje met het treintje. Ook de perrons liggen er troosteloos bij. Een dooie boel beton, meer is het niet. Misschien verwacht ik daar te veel van, zou kunnen, maar ik vind het echt zonde. Het ritje is op zich wel aangenaam. Ook leuk dat ze even stoppen naast de lancering van het karretje bij Anubis the Ride.
    Wat me bij het treintje wel stoort, naast de perrons, is de muziek. Ofwel houden ze van nostalgie, ofwel zijn ze te lui om de muziek aan te passen, geen idee, maar bij de splash is het nog het liedje van het Kasteel van koning Samson (nog verwijzend naar de attractie van vroeger, voor de transformatie naar een vulkaan en dino's). Daar gepasseerd begint dan de muziek van Wizzy en Woppy (terwijl dat nu toch al enige jaren geen Wizzy en Woppy-zone meer is bij de K3-achtbaan. Daarnaast heb je net voor het onderdoor rijden van de splash zicht op niet-toegankelijke gebieden waar Plopsa al zijn materiaal, rommel, ... weet ik veel wat zet. Eigenlijk best jammer. Spijtig dat ze daar geen beplanting voorzien of een hek plaatsen, want eigenlijk hoef ik dat allemaal niet te zien.

    En het Kermisplein heeft toch ook veel van z'n pluimen verloren. Vele attracties kunnen toch eens een opfrisbeurt gebruiken. Die brandweerattractie ziet er zo versleten uit. En elke keer hoop ik dat het onkruid is verdwenen is bij die attractie, maar elke keer ontgoocheld. Ook bij de ballonen hetzelfde verhaal. Eigenlijk een vrij grote kale oppervlakte met daarop de attractie. Die ziet er eigenlijk ook troosteloos uit. Voorzie toch rond de behuizing van de motor wat beplanting, een mooi perkje. Of wat bloemetjes rond het hek. Maar niets. De ballonnen mogen ook wel eens gepoetst worden. M'n vind het daar ook nodig om iemand op te leiden en dat verliep toch vrij moeizaam. Maar goed, je moet natuurlijk wel eens oefenen met bezoekers ook, ergens begrijp ik het wel.

    Beetje uit gewoonte eten we 's middags altijd in Mr. Spaghetti. Dat valt altijd best wel mee. Blijf het toch nog altijd héél vreemd vinden dat er geen kinderbestek of plastieken bekers zijn. In de Luchgarden heb je bijvoorbeeld wegwerpslabben van Bumba, maar in Plopsaland hebben ze dat bv. niet, toch vreemd? Zou toch allemaal een stuk kindvriendelijker kunnen in zo'n restaurants. En die kinderstoelen zijn toch altijd vrij smerig. 1 plakboel.

    Ik was vroeger jobstudent in Plopsaland als attractiebediener. Ik weet nog dat ik een halfuur voor de attractie openging op post moest zijn en dat er ook verwacht werd dat de wachtrij e.d. proper was. Ik nam die taak dan ook met veel plezier en ter harte op. Ik heb nooit bij de Brandweer gestaan, maar no way dat er bij mij onkruid zou gestaan hebben. Ik weet niet wat er tegenwoordig van de jobstudenten verwacht wordt, maar de bezieling is toch helemaal verdwenen. Ik vraag me soms af of ze de attractie tegenwoordig bedienen via hun smartphone, want dat zie je toch constant. Probeer te zorgen dat uw attractie er een beetje netjes bijligt. Haal wat vuil uit de beplanting rondom de attractie. Zorg dat de bakjes netjes zijn. En noem maar op. Ons bootje bij Kaatje zoekt eendje lag vol met troep (leek mij te veel te zijn van louter de eerste 2 openingsuren die dag). Ook zo'n troosteloze wachtrij trouwens. Net zoals zovelen.

    Maar het ergste moest nog komen, iets wat ik nog nooit gezien heb in Plopsaland en waar ik erg van schrok, maar de toiletten, overal, waren echt héél smerig! Ranzig gewoon! De urine lag bovenop de urinoirs. Het is duidelijk dat Steve heel wat werkkrachten mist, en niet alleen in de horeca. Dit was echt ongehoord! Echt alles was smerig. We zijn geweest naast de Panos, in de Big en Betsy zone en in Mayaland. Alle 3 vuil! Normaal zijn de toiletten altijd behoorlijk proper, waar je ook gaat, wanneer je ook gaat.

    Ik denk dat je als werkgever ook de taak hebt om uw personeel wat te motiveren, om het beste in hen naar boven te laten komen zodoende iedereen alles geeft om de bezoeker een fantastische dag te beleven in alle comfort, netheid, ... . Maar dat alles ontbreekt. De sparkle is wat verdwenen bij Plopsaland. Het blijft een fantastisch park voor vele leeftijden, maar de magie, het verrassende, die sparkle, ... dat verdwijnt allemaal een beetje.
    Plopsaland is wat uitgemolken en het aantal bezoekers en de kwantiteit staat voorop. De verwondering, de schoonheid, de gezellige plaatsen, de sfeer, ... gaat zienderogen achteruit. Ook de vele Franstaligen (en dan vooral de vele onbeschofte Franse bezoekers) doen er volgens ook niet veel goed aan.

    In plaats van een nieuwe attractie zou ik Plopsaland aanraden om eens grondig te bezinnen en zichzelf eens opnieuw uit te vinden. Ik zou de komende 2 jaren eens tijd steken in onderhoud (zowel properheid attracties, groenonderhoud, ...). Misschien eens het kermisplein herschikken om zo eens een andere beleving te hebben. Eens nadenken hoe de paden sfeervoller kunnen worden. Hoe zone's terug meer een eigenheid en een ziel kunnen krijgen.

    Met het hotel, het zwembad, een ruim attractieaanbod, een indoorgebied lijkt me de cirkel op vandaag wat rond. Ondertussen zijn we ook al 20 jaar verder (of iets meer zelfs). Het is tijd om naar Plopsaland 2.0 te gaan en het park op zichzelf eens onder de loep te nemen en te zien waar het beter kan.

    We zullen zien wat de toekomst brengt. Door mijn band met Plopsaland ben ik nu bewust eens heel kritisch, omdat ik voel dat het nodig is. Zoals meneer Steve al een heer jaar loopt te klagen in de media heb ik het gevoel dat het ook bij hem allemaal wat op is. Misschien is het tijd voor eens een nieuwe wind. Nieuwe ideeën.

    Wat denken jullie?
    Laatst gewijzigd door tpvfan; 27-08-21 om 14:09.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •