Grouperen (plaatsen aanwijzen) is ideaal om de wachtrij vlotter te doen lopen, en ik vind het bij Pulsar net heel goed uitgevoerd. Je kan een single Riders line moeilijk laten werken zonder te grouperen trouwens; dan kan je pas mensen uit die rij halen als iedereen in de boot zit, dus dan vertraag je eigenlijk het proces. Dat je je plaats niet kan kiezen als er een grouper is vind ik logisch, want als iedereen dit zou eisen zou de rij nog niets voortgeholpen zijn. Ik zit ook wel graag eens bij bepaalde achtbanen op een bepaald zitje, maar als dat een halfuur extra wachten is (zoals frontrij GeForce) vind ik het niet de moeite. Bij een grouper heb je de kans op deze speciale plaatsen wel, wat ik een beter systeem vind. Eigenlijk vind ik dus het systeem in EP bij Blue Fire niet ideaal, want daar is een grouper én een frontseat-rij, dat terzijde.

Dat er een trein leek te ontbreken bij Calamity viel me mijn laatste bezoek ook op. Misschien gaan ze om te beurt op onderhoud en staan ze er hopelijk met Halloween allen terug? Het is in ieder geval niet erg makkelijk om het te zien, dus misschien ben ik mis.

Die hekken bij de trein staan er altijd, de eigenlijk ingang is een deur in die schuur erlangs. Het staat inderdaad niet erg goed aangeduid, maar als je er (soms heel erg lang) wacht word die deur uiteindelijk opengedaan tot je mag instappen.

Bedankt voor je TR !