Vorig jaar ben ik voor de eerste keer terug richting Walibi getrokken, de reden waarom lijkt me logisch : Pulsar!
Daarvoor heb ik twee jaar overgeslagen, en mijn herinneringen waren niet al te best. Ik vond het toen slecht onderhouden : zeker einde seizoen: uitpuilende vuilnisbakken, slecht onderhouden paden, schreeuwerige WAB/Skunx theming op bepaalde plaatsen ( kan er niks aan doen maar vind er niks aan ), etc...

Maar eerlijk gezegd heeft het park me vorig jaar wel verrast, stukken properder, personeel héél stuk vriendelijker en gaf me meer het Walibi gevoel van in mijn jonge jaren, behalve dan opnieuw die overbodige lelijke mascotte.

Hopelijk maken ze er de komende jaren echt hun werk van deze goeie trend verder te zetten. Voor mij persoonlijk hoop ik beetje de oude mascotte te zien terugkeren, maar begrijp natuurlijk dat andere mensen deze wel aangenaam vinden en dit is dus louter persoonlijk.

-Een aantal invulattracties zouden niet misstaan zowel qua thrill of iets familialer...
-Zone COT zeker ook eens aanpakken.
-Een park mag van mij ook eens teruggrijpen naar de goede oude tijd die vroeger een park op de kaart zetten. Bvb een goede simpele tow-boat darkride met goeie animatronics ( na het verdwijnen van Los Piratas in BW en Het Bos van Plop dat op zijn einde aan het lopen is in PDP schiet er op de duur niet veel meer over ) . Een nieuw reuzenrad of een uitkijktoren, ook steeds dingen die je minder en minder in een pretpark aantreft maar voor sommigen onder ons toch echt het oude pretparkgevoel terughalen... Het is allemaal een beetje nostalgisch maar zo'n dingen 'maakten' vroeger een pretpark....
- Betere afwatering van paden, leg voor mijn part die dingen gewoon volledig opnieuw aan, gebarsten beton oogt nu eenmaal niet zo mooi...
- Shows op het water.
- Voor de coasterfreaks onder ons mag er gerust eens een eerste B&M komen in ons Belgenlandje, Walibi is een park die zich er wel toe leent. En als het kan een extra goeie familie-baan, behalve Calamity kan je in Walibi niet echt spreken van een coaster voor het hele gezin.

Dit is het zo een beetje wat mij betreft.