Een beetje jammer dat Plopsa helemaal geen aandacht besteedt aan de sluiting van de Vleermuis op hun sociale media. Toch een klein icoon voor het park dat nu het veld moet ruimen. Echt een geweldige ritervaring bood de attractie naar mijn gevoel niet, maar het was altijd wel eens leuk om te doen. Vooral de capaciteit was wel een doorn in het oog. Die zorgde ervoor dat ik de attractie vaak oversloeg tijdens mijn bezoeken aan het park. Samen met de technische problemen die het ding blijkbaar had, snap ik wel dat Plopsa deze attractie liever kwijt dan rijk is. Misschien dat het park iets nieuws bouwt in het zelfde 'Klus wil vliegen'-thema? Genoeg attractietypes die hiermee in verband kunnen gebracht worden. Dan kunnen ze dat leuke Klusbeeld met de vleugels nog hergebruiken.

Nu wordt onze dichtstbijzijnde Batflyer dus Clone Zone in The Milky Way Adventure Park in Engeland. Ik heb deze attractie afgelopen zomer gedaan en gehoord dat ook deze attractie een echt probleemkindje is. Dit is wel een powered versie en werkt eigenlijk vooral als ritsysteem van een darkride dan als achtbaan.