Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
Ja, maar van dichtbij bekeken trek ik er zeker 2 jaar af van hoelang deze retheming zou kunnen blijven.

Ik gokte eerst door te speculeren van een refurbish-demolish-lijstje dat Temple/Crazy Bats ten vroegste in 2025 zou verdwijnen. Ik gok nu op ten laatste 2023. Het meeste van de theming is losdraaien, naar een opslagplaats brengen en is easy-to-reuse. Ze hebben het slim aangepakt maar goedkoper dan we misschien denken door hoe kwaliteitsvol ze het over het algemeen laten uitschijnen.
Waarom zou de kwaliteit aanduiding zijn voor hoe lang ze de attractie blijven behouden? In de wachtrij kan iedereen er met zijn tengels aan zitten en vernielingen aanbrengen. Dan wil je dus ook iets hebben wat je makkelijk kunt vervangen zonder dat het meteen enorm in de kosten loopt. Wat ze nu hebben is prima te onderhouden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
Denk dat heel wat mensen hier de verkeerde kant op gaan. Het is onwijs lastig om op deze locatie iets nieuw te maken. Een buitengebied kan niet en een nieuwe hal is ook lastig. Ik denk. Zolang deze achtbaan nog goed werkt. Hij blijft staan. Kan 5 jaar zijn. Maar ook 10/15 jaar. Waarom zou je het weghalen als het bezoekers trekt en de achtbaan nog onwijs goed werkt? Maar VR 10 jaar op dezelfde achtbaan met dezelfde film en hetzelfde thema? Denk ik niet. Maybe is dit een tijdelijke oplossing voordat er een echte renovatie komt. Ook omdat je inderdaad alles gewoon kan los- schroeven.
*kuch*piratenIn4D*hoest*.

Dat PHL er niet pers? vies van is om een verouderde film door te laten draaien moge geen geheim zijn. Waar ze meer naar kijken is gepastheid in thema. De redenen dat Space Center en Galaxy een nieuw thema hebben gekregen, is om ze te laten aansluiten bij het fantasie-thema. Verder is hun filosofie dat ze - juist vanwege de beperkte ruimte - van elke attractie een topper moeten maken die je keer op keer opnieuw wilt doen. Zowel de hollywood tour als TotNH voldoen niet bepaald aan die filosofie. Door de Temple te upgraden naar Crazy Bats kan het wel een tijdje mee, maar de hollywood tour is een ander verhaal. Economisch loont het in elk geval niet om ??n attractie te vervangen en de andere niet. Simpelweg omdat je dan met een verouderd gebouw blijft zitten, dat ook nog eens volstrekt niet in het park meer past.

Wat ik me nu dus af vraag: Gaan ze ook nog iets aan de Hollywood Tour doen om deze ook wat langer mee te laten gaan? Of zou deze van zichzelf toch nog genoeg volk trekken?


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
Het gebouw ziet er bij de ingang van fantissima/ hollywood tour gewoon goed uit met al dat hout. Ook moet je even naar de nostalgische waarde kijken. Deze achtbaan heeft nog steeds 2 wereldrecorden. Ik weet zeker dat hij er in iedergeval nog 5 jaar staat en misschien zelfs nog langer.
Als je niet verder kijkt dan ooghoogte.. ja, dan ziet het er daar nog goed uit.. Maar dat is ook meteen enkel de achterkant van het gebouw. Wanneer je Wuze Town binnen komt lopen, of rond de vijver wandelt blijf je wel tegen een spuuglelijk gebouw aan kijken. Het was perfect voor een ruimte-thema.. maar nu kan dat echt niet meer.

Trouwens: Waarom zou je een splinternieuwe attractie in een verouderd gebouw plaatsen? We weten zelfs niet wat de staat van het gebouw is. Wellicht kan het gebouw nog maar maximaal 25 jaar mee gaan, dan zou een nieuwe attractie er in plaatsen niet handig zijn.

Daarnaast kennen we de constructiewijze van dit gebouw, die ook niet direct handig is voor een nieuwe attractie.

Het wereldrecord van langste indoorachtbaan zullen ze nog wel even blijven houden, maar dat van langste VR is al beetje dubieus, gezien ze dat in rit-tijd hebben, maar niet in afgelegde afstand. En dat is NU leuke marketing, maar wordt heel snel weer vergeten. Dat het de langste indoor achtbaan ter wereld is, is ook al meer dan 20 jaar niet meer genoemd door het park zelf. Wellicht dat ze zelfs hun eigen record nog gaan breken met een achtbaan die ook darkride-elementen gaan bevatten. Het lijkt er op dat FLY dat al een beetje krijgt, wellicht dat de Temple-Vervanger dat nog meer krijgt als dat bij FLY goed lijkt te werken.


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Voorts denk ik dat het park - en misschien sommige verblijfsgasten in Rookburgh - niet gebaat zijn met opnieuw een bouwwerf van jaren, ook al ligt dit aan een uithoek van het park.
Als ze willen vernieuwen en er iets van willen maken zullen ze toch wel echt moeten. Het huidige gebouw kan ?cht niet meer en zoals hierboven genoemd is het nog maar de vraag of er een nieuwe attractie in past qua tijdspannen. Overnachter in rookburgh zullen er zeker geen last van hebben. Er staat immers nog een gigantische muur ?n de hal van Wuze Town tussen het hotel en de bouwwerf in. Daarnaast zorgt het ronde gebouw van Wuze Town (waar de vliegende fietsdinges in staat) er voor dat gewone parkbezoekers ook weinig tot niets van de werf zien. Vanaf dat ronde gebouw kunnen ze immers alles afsluiten, zelfs de hele rondweg rond de vijver als ze willen, wakobato lijkt me niet het grootste gemis. Al zou het niet nodig zijn, ze kunnen de bouwwerf ver genoeg van het pad af houden om het doolhof en wakobato operationeel te houden.