X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    De grote afwezige in dit lijstje is het Europese resort, waar het voorlopig nogal stil lijkt. De Franse overheid zou wel bijeenkomsten met meer dan 5000 personen wel de hele zomer verboden hebben... Voor Disneyland Paris zouden ze dan ook creatief kunnen omspringen door de capaciteit van de parken te verlagen tot 5000 personen, geen hopper tickets meer aan te bieden en eventueel ook te werken met tijdsloten. Een dagje Walt Disney Studios Park wordt dan echt een complete ramp, want shows en entertainment zal normaal geschrapt moeten worden. Een dagje Disneyland Park klinkt dan weer heel verleidelijk, want hier zullen de wachttijden echt wel acceptabel worden! Hoe de prijzen zullen evolueren wordt wel nog even afwachten...
    Vergis je daar niet in. Ik verwacht dat de attracties dan slechts op een kwart van hun capaciteit kunnen draaien. Immers: De persoon voor, achter en naast je zal op minder dan anderhalve meter zitten. Dus die plekken moeten leeg blijven en hetzelfde geldt voor de plekken diagonaal.

    Europa-Park wil dan hun wachtrijen virtueel maken, waarbij de menigte niet fysiek moet aanschuiven, maar de attracties plant en meteen kan instappen. Ervaring hebben ze al met Voletarium, maar dit zou dus uitgebreid worden. Hierdoor verdwijnt wel het spontane van een dagje pretpark, maar het is toch voor iedereen aanpassen...
    Ik vraag me af hoe dat moet gaan werken. Het park heeft veel (of eigenlijk: Hoofdzakelijk) knusse steegjes en vrij kleine straten. Op een gewone dag met gemiddelde drukte kan het daar al behoorlijk vol worden. Wat moet dat dan geven als je ook nog eens iedereen die normaal in een wachtrij zit op die kleine straatjes erbij gaat proppen? Dat lijkt me alleen te werken als ze ook een maximum op aantal bezoekers gaan stellen en daar bovenop alsnog zo veel mogelijk mensen in een wachtrij steken - maar uiteraard wel met de nodige afstand.

    EP heeft wel redelijk veel opvulattracties waar bezoekers in kunnen die aan het wachten zijn voor de grote attracties. Mits ze het daar ook aanpassen zou het systeem van virtueel wachten voor EP in het algemeen best goed kunnen werken.

  2. #2

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik verwacht dat de attracties dan slechts op een kwart van hun capaciteit kunnen draaien. Immers: De persoon voor, achter en naast je zal op minder dan anderhalve meter zitten. Dus die plekken moeten leeg blijven en hetzelfde geldt voor de plekken diagonaal.

    Dit is een foute berekening. Als gezin mag je immers wel contact met elkaar hebben.
    2 mensen die samen met de auto naar het pretpark rijden, kan je m.i. ook gewoon naast elkaar zetten in een attractie.

    Mits een degelijke groeping kan je volgens mij je treinen wel degelijk voor meer dan de helft vullen.
    In het volgende hypothetische geval kan je dus 2 gezinnen van 4 en 4 koppels van 2 in een trein van 24 personen zetten, dat is 2/3de gevuld.

    Wagen 1 x x
    Wagen 1 x x 4 personen

    wagen 2 0 0
    wagen 2 x x 2 personen

    wagen 3 0 0
    wagen 3 x x 2 personen

    wagen 4 x x
    wagen 4 0 0 2 personen

    wagen 5 x x 4 personen
    wagen 5 x x

    wagen 6 0 0
    wagen 6 x x 2 personen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •