Gisteren het park bezocht en de genomen maatregelen waren in theorie wel goed, maar de uitvoering kon wel beter vond ik. Er was wel redelijk veel volk, waardoor veel van de wachtrijen te kort waren. Het systeem met de groene stippen is wel ok, maar een deel van de mensen (voornamelijk de Fransen) houden hun totaal niet aan deze regels. Tussen de personeelsleden zat ook wel veel verschil tussen, want aan de Grote Golf sprak de operator iemand aan die haar mondmasker niet correct op had, terwijl de operator aan de Draak niets zei tegen iemand die geen mondmasker op had, terwijl het op die attractie verplicht was om een mondmasker te dragen. Ook staan er op het einde van elke wachtrij handgeldispensers, maar slechts bij enkele attracties werd het door de operator verplicht om de handen te ontsmetten, waardoor er maar weinig mensen waren die hun handen aan de meeste attracties ontsmet hadden. De attracties werden tussendoor weinig of niet ontsmet, aangezien ik dit geen enkele keer gezien heb.
Rox Flyer, Anubis en Heidi waren gesloten 'wegens weersomstandigheden'. Dat Rox gesloten was begrijp ik wel omdat er redelijk veel wind was, maar Anubis en Heidi begrijp ik totaal niet.

Zaterdag ook een bezoek aan Plopsaqua gebracht. Daar waren de genomen maatregelen ook goed in theorie, maar kon de uitvoering ook weer beter. Er waren op verschillende plaatsen borden aangebracht waar op stond hoeveel volk in elke zone (buitenbad, sauna, glijbaantoren, toiletten, …) tegelijk binnen mocht, maar hier werd niet op gecontroleerd. In de glijbaantoren waren ook markeringen op de muren aangebracht waar je wel en niet mocht wachten, maar niemand hield zich hieraan. Sterker nog, als je probeerde om afstand te houden werd je langs alle kanten voorbij gestoken. Op het vlak van crowd control zijn er ook nog enkele verbeterpunten. Zo was het er eigenlijk iets te druk om het echt veilig te kunnen houden. Ook de SkyDrop was weer maar de helft van de tijd open (terwijl op de site staat dat je van alles gedurende de hele shift gebruik kan maken), wat leidde tot grote drukte wanneer deze open was. Als hij continu open was, dan gaan de bezoekers over een grotere tijdspanne verspreid worden, waardoor het er minder druk wordt en er beter afstand bewaard kan worden.