X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 53

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Een big dipper kan wel leuk zijn. Ep bouwt meestal wel met capaciteit in ogen. Dus daar heb ik niet veel schrik voor. echter vrees ik wel dat dit eerder een show model word in plaats van een doordachte attractie. Als het park wil kan ze een pareltje afleveren maar mestal is het geweldige middelmatigheid.

    Lees me niet verkeerd EP is een van mijn favoriete parken om te zijn maar ik ga er voor de sfeer en beleving en minder voor de attracties.

  2. #2

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Een big dipper kan wel leuk zijn. Ep bouwt meestal wel met capaciteit in ogen. Dus daar heb ik niet veel schrik voor. echter vrees ik wel dat dit eerder een show model word in plaats van een doordachte attractie. Als het park wil kan ze een pareltje afleveren maar mestal is het geweldige middelmatigheid.

    Lees me niet verkeerd EP is een van mijn favoriete parken om te zijn maar ik ga er voor de sfeer en beleving en minder voor de attracties.
    De capaciteit zal rond de 1700 p/h liggen. (Er is reeds meegedeeld vergelijkbaar met Silver Star) Met enkele karretjes zal het dus al niet lukken. Tenzij het een dueling wordt...

  3. #3

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Inderdaad, niet zo mijn ding. Lost Gravity is voor mij zeker geen hoogvlieger (Dynamite heb ik nog niet gedaan). Denk dat mijn probleem met de baan ligt aan de compactheid in combinatie met de gebruikte treinen.
    Lost Gravity is nogthans alles behalve compact. Ik kan me voorstellen dat de baan wellicht compact LIJKT.. maar als je kijkt naar wat voor enorm stuk terrein er gebruikt wordt en hoe weinig daarvan daadwerkelijk track gebruikt dan kom je toch al snel tot de conclusie dat er eigenlijk bar weinig gedaan is om de ruimte optimaal te benutten.

    Om een idee te geven: Lost Gravity is ongeveer even lang als El Condor, maar gebruikt een groter oppervlakte. Je kunt wat onder Lost Gravity door slingeren (wat gedaan is met wachtrij), maar El Condor Daarentegen heeft binnenin daadwerkelijk nog de ruimte voor een plein. Dat terwijl je met losse karretjes just veel gemakkelijk een compacte track zou moeten kunnen bouwen als met een lange trein. (Met wellicht als ultiem voorbeeld The Smiler die bijna het dubbele aan track bevat op een footprint die grofweg 30% kleiner is).


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Dan lijken de enige opties inderdaad dueling ofwel een lange trein. Zelfs met 4 rijen van 4 kom je er niet. Taron, ook met 16 per trein en mijns inziens toch goed qua capaciteit dankzij de 4 treinen, komt ook 'maar' aan 1.200 personen per uur.

    Wat ik me wel afvraag: als je een lange trein gaat gebruiken, waarin zit dan nog het verschil tussen de Big Dipper en hun 'klassieke' launch coasters zoals Blue Fire?

    Eigenlijk hoop ik eerder op een dueling, dat kan echt wel tof zijn met dit model, lijkt me!
    Het grote verschil zit met name in de buitenste zitjes die naast de track hangen waardoor je een soort kleine versie van wing-coaster effect ermee kunt bereiken. En inderdaad: Als duelling versie kan dat heel leuk worden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Een big dipper kan wel leuk zijn. Ep bouwt meestal wel met capaciteit in ogen. Dus daar heb ik niet veel schrik voor. echter vrees ik wel dat dit eerder een show model word in plaats van een doordachte attractie. Als het park wil kan ze een pareltje afleveren maar mestal is het geweldige middelmatigheid.

    Lees me niet verkeerd EP is een van mijn favoriete parken om te zijn maar ik ga er voor de sfeer en beleving en minder voor de attracties.
    In tegenstelling tot de meeste banen in het park, wordt het dit keer geen prototype. Dat wil zeggen dat ze hebben kunnen leren van hun installaties in Walibi en Plohn. Niet voor niets dat men spreekt van een doorontwikkelde versie. Al zal de baan zeker ook showcase-elementen bevatten.. wellicht dat het daarom duelling/racing wordt. Dat heeft EP nog niet en ik kan me zo direct geen andere Duelling Mack voor de geeest halen (buiten een park die 2 wilde muizen naast elkaar plaatst). Wel is Mack in gehuurt door Universal om daar een duelling baan te plaatsen, maar die is voor zover ik weet door Universal zelf ontworpen. Ik kan me best voorstellen dat dit de inspiratie is voor Mack om er ook zelf eentje in EP te willen hebben.

    Naar wat ik begrepen heb heeft Universal destijds ook de layout foor Rip Ride Rocket bedacht inclusief de non-inverted-looping. Het patent voor het element is echter naar maurer gegaan. Bij de duelling baan voor Epic Worlds is hetzelfde gebeurd voor Mack. Het zou me dan ook niet verbazen als de nieuwe baan in EP ook het betreffende element gaat krijgen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •