Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Is dat treinritje op de derde foto hetzelfde exemplaar als dat nu nog altijd in die kinderzone bij de botauto's staat?

En vooral: is die boottocht effectief de huidige GRA, of is die ergens door de jaren heen opnieuw gebouwd geweest? De boten doen me toch eerder denken aan een Mack-bootvaart dan een Intamin. Het lijkt me dat die bootjes op de foto de andere richting uitvaren, of vergis ik me?
Twee keer ja! Het is nog steeds dezelfde treinrit en het is wel degelijk de Gold River Adventure. De bootjes die we nu kennen (toen nog wel groene boten met een geel dak) zijn volgens mij ergens eind jaren '80 in gebruik genomen. De attractie noemde toen trouwens nog 'Kuifje in de Jungle' en restanten van de theming daarvan kon je nog tot een tien à 15 jaar geleden gewoon zien.

Trouwens, die rotsformatie die je op de achtergrond van de foto van GRA kan zien, is de lift en drop van Rio Grande/Rio Salto. Die rotsformatie kon je, zonder lift op drop, ook nog tot ergens begin jaren 2000 gewoon zien tijdens een rit op GRA.