Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Efteling - ik vermijd even het lidwoord voor je - sloot vorig jaar een uur voor het park-einde de wachtrij van Symbolica, zie http://board.pretparken.be/showthrea...ing-20-09-2017.

De laatste parkminuut nog nog "een attractie binnenstappen" is toch niet helemaal hetzelfde als 'bij een wachtrij aansluiten'. Natuurlijk is het chic als parken dat laatste toelaten, ik herinner me in dat verband o.a. Liseberg. Maar het is geen standaard-procedure, ook niet in A-parken, zo blijkt.

Bottomline is dat BJL te weinig volk trekt op niet drukke dagen. Ja, die zin klinkt debiel, maar ik doel op de afgelopen zondagen buiten de lange weekends of de Rode-Kruis-dagen en op het grootste deel van de paasvakantie. Bovendien betaalt de gemiddelde bezoeker er niet eens € 20 (Suzywafels, online veilingen e.a.). Het park bezuinigt daarom meer dan de concurrentie op personeelskosten. Ik wed dat ze komend weekend Banana Battle niet voor 12:00 openen, ook al leent het weer zich er wel toe. Opeens extra personeel optrommelen of langer laten werken, zal contractueel niet zo simpel zijn voor parken zonder vette spaarpot.
Maar door zo te werken ga je geen extra bezoekers halen en zit je in een spiraal waar je niet uit ontsnapt. Klantvriendelijk zijn werkt nog altijd het beste. Mij niet gelaten dat ze maar 7u op een dag open zijn, maar dan moet je als klant ook wel het gevoel hebben dat ze open zijn en niet vooral op het einde van de dag het idee geven van: 'We gaan sluiten, bol het aub af.'
Het is niet omdat andere parken het doen (bedankt voor de juiste naam te gebruiken ), dat BJL het ook moet doen, want dan kunnen ze net andersom te werk gaan en hun wachtrijen wel open houden tot het (vroege) sluitingsuur.
Dat de gemiddelde bezoeker geen 20€ betaalt voor het park hebben ze zelf in de hand. Door kortingen en extreem goedkope abonnementen zorg je er alleen voor dat de personeelskost stijgt, maar de inkomsten een pak minder.

Hét grote probleem voor BJL is volgens mij het attractie-aanbod. Dat is een allegaartje van 'net-niet' attracties, op een enkele uitzondering na. Zolang ze dat niet aanpakken zal BJL altijd een schim blijven van wat het park ooit was. En ik vrees dat de nieuwe attractie spijtig genoeg niet zal kunnen opboksen tegen andere (nieuwe) attracties in de andere Belgische parken.