Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
Dat zie ik hier niet echt tot een probleem komen. Waar ik wel voor vrees is dat er in of na de zomer terug een hoop ziekenhuisopnames gaan zien van personen die geen vaccin willen. Die gaan er ongetwijfeld zijn eens de samenleving terug open gaat en valt wat mij betreft onder 'eigen schuld, dikke bult'. Eens de vaccinatiecampagne voorbij is, is het eigen risico als je zwaar ziek wordt vind ik. Geen nieuwe maatregelen dus in zo'n gevallen en ook geen niet-essentiële zorg gaan uitstellen om groepen personen die geen vaccin willen voorrang te geven in de ziekenhuizen.
Ben ik het volledig mee eens, ik vind het zelfs jammer dat vaccinatie niet gewoon verplicht wordt. Poliovaccinatie is ook verplicht (voor kinderen) dus ik zie niet in waarom de overheid zoiets niet zou mogen opleggen. Ik hoop echt dat pretparken - en veel andere bedrijven - een vaccinatiebewijs gaan eisen om toegang te krijgen. Natuurlijk eenmaal de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt. Dan ga je natuurlijk ook onrechtstreeks mensen dwingen om zich te vaccineren, al valt het natuurlijk nog te zien in onze kapitalistisch systeem hoeveel bedrijven eerder voor het geld van antivaxxers gaan kiezen...