Boomerang: de reden waarom mensen niet binnen mogen staan, is het feit dat mensen rugzakken e.d. kunnen gooien op het spoor, wat gevaarlijk is. Een week lang communicatiefout? Vorig jaar stond de Boomerang inderdaad stil toen je daar was, maar de operator heeft je de nodige informatie gegeven waarom er zich een probleem voordeed. Dat zal al zeker geen communicatiefout geweest zijn met de lift, want die fouten zijn meestal binnen de 5 minuten opgelost (zelf ook al meerdere keren meegemaakt. Operator kwam met de nodige info).
El Volador: wereldwijd een probleem, maar als je ziet dat die in Bellewaerde nog steeds draait, terwijl die in andere landen kapot gaan, dan weet je dat die in Bellewaerde wel zeer goed onderhouden is. Bovendien is het niet altijd slecht als een attractie blokkeert. Sommige attrracties zijn zodanig beveiligd dat ze voor de minste 'scheet' blokkeren. Ik was enkele jaren geleden in Walibi. De Underground stond op één dag maar liefst zeven keer stil. Er waren problemen met de remmen. Klinkt in eerste instantie eng, maar de operators zeiden dat alles zodanig gevoelig is, dat alles vaak blokkeert. Dat is al veel geruststellender!
Screaming Eagle: idem. Beter dat iets blokkeert omdat het supergevoelig is, dan dat de attractie verder gaat en doden vallen.
Dawson Duel: kan eens gebeuren, maar was zeker niet aan hoge snelheid.
Bengal Rapid River: noodstop was er inderdaad. Boot was niet in twee geplooid. Het water vloeide weg, waardoor de boot deels op het water en deels op het droge belandde. Zie foto's online (bronnen controleren voordat je iets zegt )
Heb je voor al 'deze problemen' informatie gevraagd bij de juiste instanties? Want wij, bij de krant, vragen steeds de informatie aan onafhankelijke instanties, en die klagen zeker niet over de 'onveilige toestanden' die je hier aankaart.
Bovendien vind ik het raar dat u al al die tijd commentaar hebt op Bellewaerde, maar vorig jaar wel nog geweest bent. Als je een pretpark écht barslecht vindt, dan ga je er niet meer naartoe. Als ik een café slecht vind, ga ik er ook niet meer heen. Dus waarom al meer dan 5 jaar vitten op Bellewaerde en tegelijkertijd zeggen dat je er vorig jaar nog geweest bent? En zeg niet dat het is om 'de voortgang' te bekijken, want uit je posts (op verschillende fora) maak je maar al te graag duidelijk dat Bellewaerde slecht is en slecht zal blijven.
Je kan vb. wel zeggen dat iets uit een pretpark niet goed is, maar je hoeft dat niet twintig keer per jaar te zeggen. Er zijn ook altijd positieve kanten, maar die vergeet je vaak te vermelden. Enkel zo kan je geloofwaardig overkomen als 'pretparkfan': voor- en nadelen beschrijven, en dat op een objectieve manier (op basis van geloofwaardige bronnen).
Ik was op de persconferentie van het Aquapark, ik heb verschillende pretparkfans gesproken die websites hebben over pretparken. Ik heb hun websites bekeken en zij benadrukken niet alleen de negatieve, maar zeker ook de positieve kanten van de parken. Nog een voorbeeld: deze winter stond in Ieper de Wild Mouse. Er was daar iets gebeurd. Op een website stond andere informatie over het ongeluk vermeld dan dat wij hebben meegekregen. Zo werd de Mouse in een verkeerd daglicht geplaatst, terwijl de constructeurs er niets aan konden doen. Bezoekers hebben er niets van gemerkt, want het was buiten de openingsuren. Toch zaaide die website met verkeerde informatie wat paniek en ongerustheid bij de Ieperlingen.

Onlangs stond ook op internet dat de evacuatie van een attractie meer dan drie uur duurde, terwijl dat in werkelijkheid slechts 30 minuten was. Tja, een nulletje meer of minder kan het verschil wel maken.

Maar goed, nu to the point: alles is slecht, alles is onveilig, maar er moeten toch ook goede punten zijn? Anders zou je toch niet elk jaar terugkeren? Nu je toch zegt dat alles onveilig is, zal ik, samen met de redactie, eens bekijken of je wel gelijk hebt en meer informatie gaan inwinnen bij TUV en de verschillende pretparken.