X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Sorry maar ik geloof echt dat ze geen idee hebben wat ze doen en maar op natte vinger werk afgaan. Het is populair om pretparken dicht te houden, want o-zo-gevaarlijk en het meerendeel van het volk interesseert het toch niet. Maar ondertussen wel volle bussen in de spits, pleinen/parken vol (vaak zonder masker of nodige afstand), volk dat stiekem in eigen huis toch afspreekt, dierenparken waar je mensen opeen gehoopt ziet staan bij een dierenverblijf...

    Met wat meer logische versoepelingen zou je net mensen wat veiliger kunnen laten doen wat ze sowieso doen. En het is die discriminatie tussen dierentuinen en pretparken dat me ook enorm tegensteekt he. Ik ben er 100% van overtuigd dat een pretpark minstens even veilig kan open gaan als een dierentuin. Ik had stiekem grote hoop op normale seizoen opening maar gezien hoe onze regering handelt verdwijnt die als sneeuw voor de zon.

  2. #2

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Met wat meer logische versoepelingen zou je net mensen wat veiliger kunnen laten doen wat ze sowieso doen.
    Dat was de argumentatie bij de vorige versoepelingsrondes ook, maar ik heb de indruk dat dat niet werkt.

    De groep die er sowieso de kantjes van afrijdt voelt zich gesterkt in zijn gedrag, omdat er ondanks dat gedrag toch versoepelingen komen. De groep die zich wel aan de regels wil houden, maar zich uit ik-ben-het-beu-mentaliteit wel wat meer wil permiteren krijgt daar ook toelating voor dus komt elke versoepeling neer op een grotere groep die het minder nauw neemt met de maatregelen.

    Al ben ik het wel met je eens dat dierenparken en pretparken vrij vergelijkbaar zijn. Met het verschil dat je in pretparken in de regel verzamelt in een rij, terwijl je in een dierenpark meer de vrijheid hebt om dat niet te doen. Dat het ook in dierenparken tot ongezonde volkstoelopen komt, toont wat mij betreft aan dat meer geopende locaties vooral voor méér mensen op de been zorgen, eerder dan voor meer spreiding.

  3. #3

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat was de argumentatie bij de vorige versoepelingsrondes ook, maar ik heb de indruk dat dat niet werkt.

    De groep die er sowieso de kantjes van afrijdt voelt zich gesterkt in zijn gedrag, omdat er ondanks dat gedrag toch versoepelingen komen. De groep die zich wel aan de regels wil houden, maar zich uit ik-ben-het-beu-mentaliteit wel wat meer wil permiteren krijgt daar ook toelating voor dus komt elke versoepeling neer op een grotere groep die het minder nauw neemt met de maatregelen.

    Al ben ik het wel met je eens dat dierenparken en pretparken vrij vergelijkbaar zijn. Met het verschil dat je in pretparken in de regel verzamelt in een rij, terwijl je in een dierenpark meer de vrijheid hebt om dat niet te doen. Dat het ook in dierenparken tot ongezonde volkstoelopen komt, toont wat mij betreft aan dat meer geopende locaties vooral voor méér mensen op de been zorgen, eerder dan voor meer spreiding.

    Ofwel kiezen ze voor langdurige zachte maatregelen die het veel houdbaarder maken gecombineerd met meer en strengele controle en bestraffing op overtreding, ofwel stemmen ze hun beleid maar af op de bereidbaarheid van de burger om de covid regels nog op te volgen. Nu lijkt het daar iets tussenin. Ik vind het ook enorm triestig dat we nu al een jaar verder zijn en ze nog steeds hetzelfde slappe beleid verder zetten. In het begin was het logisch om een harde lockdown te doen, het virus was nieuw en sloeg harder toe dan verwacht.

    Nu zouden ze toch al wat slimmer beleid mogen tonen, maar als je dan die docu in Pano zag over hun contact tracing... Ik geloof echt dat ze geen idee hebben wat ze doen. Ook eventjes opmerken dat Tsjechië in enorm slechte papieren zit ondanks dat het in een harde lockdown zat, die lockdowns zijn dus ook niet de oplossing imo.

    Sorry, ik ben enorm gefrustreerd van al zo lang geen achtbaan meer te kunnen hebben doen

  4. #4

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat het ook in dierenparken tot ongezonde volkstoelopen komt, toont wat mij betreft aan dat meer geopende locaties vooral voor méér mensen op de been zorgen, eerder dan voor meer spreiding.
    Dat komt ook omdat dierenparken momenteel zo'n beetje het enige uitje is waar je naartoe kunt. Voorheen had je hetzelfde effect met stadsparken. Wanneer je iets open gooit, zul je dat in het begin sowieso hebben. Ongeacht wat het is: Mensen zijn er lang niet meer heen kunnen gaan, dus loopt het in het begin storm om het toch weer te kunnen doen.

    Dan denk ik tóch dat méér tegelijk open gooien wel degelijk voor een betere spreiding zorgt.

    Maar het belangrijkst blijft toch eigenlijk wat Phadd-F aan gaf: Goede controle en handhaving. Als je er voor zorgt dat dit op punt staat, is er vrij weinig wat écht niet kan.. Echter dat kost veel moeite voor de diverse overheidslagen. Je moet kunnen micro-managen en dat kan een landelijke overheid gewoonweg niet. Gemeentes kunnen dat wel, maar hebben daar dan vaak weer de middelen/manschappen niet voor. En zo blijf je in een vicieuze circel werken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •