Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Rare beslissing. Ik ben zelden onder de indruk geweest van wat ik ’kermis-rapids’ noem. Je gaat er misschien wat sneller en ’spinnender’ doorheen dan bij een klassieke rapid, de al te zichtbare pilaren en de halfdroge glij-bedding creëren beduidend minder een varend gevoel. Er is ook geen interactie met andere rafts mogelijk.
Dit is dan ook absoluut geen rafting river of wildwaterbaan, maar echt een volstrekt ander type met het doel een compleet andere ervaring te creëren. Uiteraard hebben enkele kermisexploitanten hun marketing skills gebruikt om het te verkopen als een rafting river, maar dat maakt het nog niet de waarheid.

De Versie in Parc Astérix vind ik toch enorm leuk en ook die van Bayern Park doet het goed. Je moet bij deze types inderdaad wel meteen groot uit pakken. De versies zoals in Bobland stond, of wat je op de kermis kunt vinden zijn gewoon te klein om leuk te zijn en missen vaak ook nog eens de anti-slip-matten waardoor je harder gaat spinnen.

Dit is veel meer family geschikt dan een kinder achtbaan.

Qua thema liggen mijnverwachttingen niet al te hoog na de laatste uitbreidingen. Maar als ze al een beetje werk steken om de construktie er uit te laten zien als overwoekerde boomstammen kun je best al een eindje komen.