Dit moet zo waar het eerste reisverslag over diverse locaties in Toscane zijn waarin de (voor buitenlanders) mythische provincie niet met naam wordt genoemd. Maar voor het overige: mission accomplished! C.M. stond in de verste verte niet op mijn to-do-lijstje. Nu zou ik het wel een bezoekje gunnen in combo met Pisa of Firenze. Al is het (bang) afwachten hoe vliegtuig-reizen er in de nabije toekomst gaan uitzien ... en aan welke prijs.

Hoe zou je de Japans-Canadees-Italiaanse stand-up-coaster vergelijken met die uit Drayton Manor? Shockwave vond ik niet pijnlijk en de schokjes vond ik naam-kundig nog wel nog passen ook.

Dat Pisa airport zo dicht bij de stad lag, wist ik niet. Wij hebben in 2008 de lijnbus genomen, ondanks taxi-piraten die beweerden dat de laatste bus al was uitgereden. Ik herinner me nog een standbeeld van een grote duif op de luchthaven ... en dat je rechtstreeks van Pisa naar Billund kan vliegen. Lach maar, dat was destijds de hoofdreden voor ons blits-bezoek aan Pisa: de goedkoopste manier om als autoloze in Legoland te geraken.