Het belangrijkste souvenir vind ik een parkplan. Ik heb een doosje met alle plannetjes van de bezochte parken, gesorteerd met post-its met daarop de datum en wie er mee was. (Eén park ontbreekt echter systematisch!) Verder heb ik ook een hoop foldertjes en dergelijke, die ik soms via via krijg of ergens meeneem als ik er zie (dan kàn ik die niet voorbijlopen zonder ze te nemen en vliegen ze thuis in een doos, waar ze nooit meer weggeraken).

Ik heb van als ik klein was ook nog een aantal foto's van de ingang van bijvoorbeeld Bellewaerde liggen (die dingen die je dan 10 euro kosten en waarvan er op het eind van een dag honderden in de vuilbak vliegen). Iets wat ik achteraf gezien eigenlijk jammer vind dat ik er niet meer van heb. Ik heb er wel drie jaar geleden nog eens een gekocht omdat ik er met eenzelfde vriend was als 6 jaar daarvoor, en toen hadden we de foto ook gekocht en dat leek ons wel leuk.

Op dat papierwerk na ga ik meestal op zoek naar souvenirs die nuttig zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld twee Winter Bellewaerde thermostassen en heb ik een aantal balpennen (Walibi, Hellendoorn, BLW...). Qua kledij zit ik aan twee stuks. Tot twee jaar geleden vond ik dat allemaal veel te duur, maar ik heb vorig jaar een t-shirt van Gold Rush in Slagharen gekocht omdat ik het mooi vond en wel een souvenir aan de attractie wou - een baan die voor mij alle verwachtingen inloste. Achteraf gezien draag ik hem minder dan ik zou willen omdat er achtbaantrack in het geprinte logo zit. Nu heb ik vorige maand in Toverland een zomertrui van Fenix gekocht waar dit niet zo is, dus die plan ik alvast meer te dragen, maar dan moet het nu eerst wel wat willen afkoelen...

Daarnaast heb ik in Phantasialand en Movie Park de CD's gekocht van Chiapas en Operation Enterprise. Misschien iets minder nuttig, maar leuk om bijvoorbeeld in de auto op te leggen op weg naar een park, of op de rit naar huis.

Tot slot verzamel ik ook graag boeken, maar het enige exemplaar in die collectie tot nu toe is Afscheid van een Icoon (Thunder Loop, Slagharen). De bedoeling was dat hier ook Wanneer een kangoeroe een pretpark op zijn kop zet bij zat, maar met die schitterende communicatie-afdeling in Walibi Belgium is dat dus net iets anders gelopen. Maar dit aangevuld met reeds 17 Brakesection-magazines is desalniettemin toch al een behoorlijke portie leesvoer.

En dan zijn er ook nog de tonnen foto's en video's die ik elk bezoek weer neem, die dan op een harde schijf vliegen en hoogstens gebruikt worden voor een tripreport op een of ander forum...