Bedankt voor de zeer uitgebreide antwoorden! Nooit gedacht dat mijn topic zo veel succes zou hebben Mijn negatieve ervaring heb ik opgedaan in een Nederlandse concertzaal: in mijn tas zat een halfvolle zak chips (was niet echt mijn bedoeling om eten binnen te smokkelen, zat er gewoon toevallig nog in van eerder op de dag). Reactie van de beveiligingsagent: “Oké die gaat eruit”, steekt plots zijn hand in mijn tas, zak chips weggegrist en in de vuilbak gekwakt. Op drie seconden tijd, dus ik kreeg nooit de kans om iets te vragen of in een locker te leggen. Dat kwam toen behoorlijk intimiderend en klantonvriendelijk over. Op zich kon het me natuurlijk niets schelen dat ik die chips kwijt was (dat zou ook gebeurd zijn als ik het had opgegeten). Maar het idee dat een volkomen ongevaarlijk voorwerp zomaar plots uit je rugzak gegraaid en weggesmeten kan worden, heeft mijn vertrouwen in tassencontroles flink naar beneden gehaald. Ik ben het trouwens met Pretparkfreak7 en Phadd-F eens dat die tassencontroles meestal nogal een schijnvertoning zijn.

@Yelle8: Die tip met de bevroren flesjes is geniaal Die moet ik echt onthouden!

@Phadd-F: Ik heb op internet ooit eens iets gelezen over een pretpark waar ze - veel te dure - tampons en degelijke verkochten. Het was wel een Amerikaans park. Eigenlijk kan ik me ook niet voorstellen dat ze zoiets afpakken (zou nadrukkelijk geldklopperij zijn en dus slecht voor het imago van het park) maar sinds dat concert is mijn vertrouwen in tassencontroles nogal gezakt

@Rickie97: Hahaha, de manier waarop je het formuleert is wel grappig. Een nieuwsgierige beugel dus

Voor een goede broek met meerdere dichtritsbare zakken kan je best eens gaan kijken bij winkels voor sportkleding of outdoorkleding (bijvoorbeeld AS Adventure). Mijn pretparkbroek komt uit zo’n winkel. Deze was wel vrij duur, maar ik draag hem dan ook alleen als ik naar een pretpark ga. Alles in de auto laten zou inderdaad ook een prima oplossing zijn, maar meestal ga ik per trein. Ik laat mijn telefoon ook bij voorkeur thuis als het kan. Maar toen ik eens met enkele vrienden afsprak en we elkaar ter plekke moesten vinden, werd er wel min of meer verwacht dat ik hem bij had.

Bakken die enkel bij jouw trein openen, heb ik ook al gezien en vind ik een prima systeem. Al vraag ik me wel af of dit niet ingewikkeld wordt bij attracties met meer dan twee karretjes/treinen?