X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Walibi Holland 2019

    De afgelopen jaren is de Belgische achtbaanliefhebber behoorlijk verwend met enkele grote nieuwigheden op dagafstand. De laatste toevoeging in dit lijstje is ‘Untamed’ in Walibi Holland. Het aantal Belgische pretparkfans die zich op enkele weken tijd al verplaatst heeft richting Biddinghuizen getuigt van het grote enthousiasme. Gisteren kon ook ik mezelf toevoegen aan dit lijstje enthousiastelingen. Tijd dus om m’n bevindingen hier even te delen.

    Om te beginnen moet ik zeggen dat de verwachtingen hoog lagen. Quasi alle reacties die ik hoorde, waren erg positief. Bovendien vind ik eigenlijk elke RMC die ik al deed goed. Niet even subliem als sommige andere fans, maar wel gewoon erg goed. Een mooie toevoeging dus voor elk Europees park!

    Dat is het ook in Walibi Holland. ‘Untamed’ is een erg mooie toevoeging aan het coasteraanbod dat het park al rijk was. Maar voor mij is het wel (net) niet de beste baan van het park.

    Laat ik beginnen met de positieve punten:
    - De first drop. Die is echt zoals een first drop hoort te zijn!
    - Airtime! Airtime! Airtime! Untamed is zonder twijfel een airtimemonster!
    - Intensiteit. Hoewel de eerste rit van de dag me niet helemaal kon overtuigen, werd de baan duidelijk een stuk sneller naarmate hij warmer werd. Vooral naar het einde toe, heb je het typische RMC out-of-control-gevoel, heerlijk!

    Om over te gaan naar de negatieve punten:
    - De treinen. Op zich is dit niet het grootste nadeel, maar ik vind de RMC-treinen echt niet goed. Die scheenbeschermers vind ik maar lichtjes irritant, maar het feit dat operators de riem niet kunnen controleren als de beugel dicht is, daar is toch niet echt over nagedacht… Ook hoe traag en moeilijk de beugels na een rit terug openen, vind ik bedenkelijk. Maar goed, dat doet geen afbreuk aan de baan natuurlijk.
    - Inversies. Wat voor mij wel afbreuk doet aan de baan, zijn de inversies. Of het er nu 4 of 5 zijn, voor mij voelt het aan alsof het er 8 te veel zijn. Ik zal nooit een inversieliefhebber worden. Vooral de eerste en laatste inversie van de baan vind ik, hoewel het meest bijzonder, afbreuk doen aan de ritervaring. Dat is uiteraard een kwestie van smaak, maar het is dan ook mijn mening.

    Als de 4/5 inversies vervangen zouden worden door nog meer airtimeheuvels of andere leuke out-of-control-elementen, zou ‘Untamed’ voor mij een kanshebber zijn voor de titel van ‘Beste baan in Europa’. Nu is het dus voor mij n?t niet en reken ik hem eerder in de categorie ‘subtoppers’. De beste baan in Walibi Holland blijft voor mij nog steeds Goliath. Maar zoals ik eerder al aangaf: een erg mooie toevoeging voor het park, dat is ‘Untamed’ absoluut!!

  2. #2

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    - De first drop. Die is echt zoals een first drop hoort te zijn!
    - Airtime! Airtime! Airtime! Untamed is zonder twijfel een airtimemonster!
    - Intensiteit. Hoewel de eerste rit van de dag me niet helemaal kon overtuigen, werd de baan duidelijk een stuk sneller naarmate hij warmer werd. Vooral naar het einde toe, heb je het typische RMC out-of-control-gevoel, heerlijk!
    Dit kan ik alleen maar beamen. Wat een geweldige aanwinst voor Walibi!

    Eenmaal opgewarmd razen de treinen met een rotvaart door de baan. Het verschil tussen de ritervaring in de ochtend en die in de namiddag is enorm.

    De vergelijking maken met Goliath vind ik nogal moeilijk. Het zijn voor mij twee compleet andere ervaringen. Maar het is denk ik geleden van mijn eerste ritje op Taron dat ik nog zo onder de indruk was van een nieuwe coaster. En toevallig of niet, die laatste is ook pas tegen het einde van de dag op zijn best

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •