X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 29

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bellewaerde] Fiësta Mortal 2018

    Gisteren was het de laatste dag van het reguliere seizoen, maar ook de laatste dag om Halloween te vieren in een pretpark. Die eer ging dit jaar naar het 'dodelijkste feestje', Fiësta Mortal! Normaal gezien was het de bedoeling om zaterdag te gaan met een Mortal Nocturne, maar planmatig paste het beter voor 2 maten om zondag te gaan. Ik heb me dan maar aangepast en zo trokken we op de laatste dag richting Ieper, waar we rond 10u30 aankwamen op een relatief rustige parking C.

    Ik had op voorhand nog geen tickets voor de spookhuizen aangekocht, aangezien je toch dezelfde prijs betaalt aan de kassa's van Bellewaerde. Het ging zeer snel vooruit, dus hadden we al snel onze Mortal Pass op zak. Ofja, pass? Het waren 4 losse tickets waarop een tijdslot van een uur was aangeduid. De kassamedewerkster hielp ons met advies en selecteerde het laatste tijdslot voor Camping Corpse en Mortal Mine, wat dus perfect doenbaar is om in één uur te doen.

    Eenmaal binnen viel het meteen weer op dat Bellewaerde zichzelf overtroffen heeft op vlak van aankleding. En hier heb je meteen wat ik zo leuk vind aan de sfeer van Fiësta Mortal: quasi het hele park is aangekleed op een gezellige manier. Het straalt iets engs uit, maar zeker met de nodige humor. Ideaal dus voor een familiepark!

    We kwamen dus binnen via inkom C, waaruit bleek dat er ook iets te doen was van Stad Oostende, maar we besloten meteen te gaan voor een ritje Huracan. Helaas stond de wachtrij hier al goed vol, en een uur aanschuiven leek ons iets te veel van het goede. We waren ook met 2 samengereden, en waren nog aan het wachten op de 3e. Geen nood, dan maar naar achteren lopen. Zo startten we onze dag op de nieuwste attractie Dawson Duel. Ik moet zeggen, de wachtrij gaf beneden aan 10 minuten, het waren er uiteindelijk iets meer. Maar je merkt toch echt wel het verschil met vorig jaar. Alles gaat een stuk vlotter en het wachten gaat minder traag vooruit.

    Na Dawson Duel trokken we naar de eerste Halloween special: Mortal Scream. Ik vind het Halloween-jasje hier echt plezant, want het bouwt meer spanning op. Ook viel het me op dat hij minder lawaai maakte dan eerder dit seizoen, maar toch kregen we telkens maar 1 rit. Op het einde van de dag stond deze trouwens een tijdlang geblokkeerd halverwege de toren. Geen idee wat er precies aan de hand was, of hoe lang het geduurd heeft, want wij hebben niet blijven wachten.

    Na Mortal Scream volgde buurman Waterfall of Death, welke special ik ook ten zeerste kan smaken. De overdekte boten waaruit je niets kan zien bouwen ook mee op aan de spanning en voor je het weet zoef je naar beneden voor de grote splash. Zalig!

    Op het plan zagen we dat er ook een Halloween-uitbreiding was aan de overkant van het meer. Een uitbreiding voor kinderen welteverstaan, maar ik was toch ook wel benieuwd. We staken de brug over naar Bubble Forest, waar je een doolhof en de nieuwe Bubble Show kan vinden. Voor de show waren we te vroeg, en voor het doolhof eigenlijk te groot, maar toch mochten we erin. Het is een klassiek doolhof met houten schuttingen, zoals je ook in Plopsa Coo of Bobbejaanland kan vinden, maar zonder echte aankleding of opdrachten. Ik denk wel dat dit ook - net als in Bobbejaanland - een blijvertje zal worden. Hopelijk steken ze er in de toekomst ook nog iets meer in, zodat het ook een uitdaging wordt.

    Intussen was de andere maat toegekomen, dus spraken we af aan de ingang van de Bengal Rapid River. Het tochtje was plezant, maar niet nat. Toch blij dat deze sinds vorig jaar ook met Halloween gewoon geopend is.

    Aangezien we hier tegenover Freaky Forest stonden, was een afspraak met de heksen de volgende ontmoeting. De wachtrij is verlegd en loopt nu ook door het bos, waarbij de ingang zich nu rechts van de oude Rapid Snack bevindt. Dit outdoor spookhuis vind ik telkens opnieuw zeer mooi gemaakt. Dit jaar waren er enkele kleine veranderingen, zoals een projectie in de eerste tunnel, wat grote insecten en vleesetende bloemen en een heksendorpje halverwege. De insecten en bloemen begreep ik iets minder goed, maar de rest klopte weer volledig.

    Intussen was het middag geworden en gingen we eten in het Carrousel Restaurant. Nog nooit zo'n drukte gezien, maar alles was nog voorradig (op enkele desserts na) en de bediening ging vlot. Het eten was lekker, maar de kipbrochette mocht voor mij wat warmer gehad hebben.

    Daarna gingen we verder op pad, en werd het tijd voor de vorig jaar nieuwe Halloween-show Love After Death. Aangezien ik vorig jaar met de Halloween Night geweest was, heb ik deze dus nog niet gezien. De show was knap gemaakt, maar voor sommige kinderen lijkt het me toch ietwat luguber. Het verhaal zelf spreekt wel wat voor zich, maar toch versta je geen woord van wat ze zeggen. De trucs daarentegen waren knap, maar helemaal anders dan bvb. Aaron Crow in het zusterpark.

    Na de show was het al ruimschoots tijd om ons te begeven naar Hospital Fantal 2.0, waar we op consultatie mochten gaan tussen 14u en 15u. Het was even aanschuiven, maar we waren toch na zo'n kwartiertje binnen. Dat de uitgang al veranderd was, viel meteen op. Vroeger liep je door een ambulance heen naar buiten, dit jaar stond de ambulance mooi naast de uitgang geparkeerd. Ook toen je binnen kwam in de inkom, was deze volgens mij veranderd. Daarna zag ik minder veranderingen. Meest opvallende veranderingen die mij bijbleven waren beneden de bedden die nu anders geschikt stonden, waardoor je ook verder van het gordijntje waaruit een acteur zijn hand steekt loopt, en het einde waardoor je nu door een draaiende tunnel naar buiten loopt. 2.0? Ik vond het eerder 1.2. Eerlijk gezegd was ik niet bepaald onder de indruk, en vond ik dat ze hier wel beter konden doen. Op vlak van ziekenhuizenthema in een spookhuis steekt Bobbejaanland Bellewaerde ruimschoots voorbij. Wel moet ik toegeven dat er terug wat meer acteurs binnen zaten, maar dit betalend? Toch een kleine schande.

    Hierna werd het meteen tijd voor Voodoo Villains, hét nieuwste spookhuis, op een voor mij onbekende locatie. Raar, maar waar, maar hier was er amper een wachtrij voor. En die was er zelfs niet echt voor gemaakt. Voodoo Villains vond ik zeer knap gemaakt, met zeer leuke details in en toch ook een paar onverwachte schrikmomenten. Zelf was ik verschoten van een boomman en een levensgrote voodoopop die plots tot leven kwamen. Die zag ik niet meteen aankomen. Het spookhuis was ook inderdaad langer dan verwacht, dus ook hier wel van genoten. Was het dan perfect? Neen, echt eng was het niet. Mij leek het dan meer op een Freaky Forest van een hoger niveau, met wat minder humor en iets meer scare actors. Toch vond ik het wel de leukste ervaring van de dag.

    Daarna hadden we zo'n kleine 2 uur de tijd om attracties te doen, want pas om 17u konden we inchecken op Camping Corpse een bezoek brengen aan Mortal Mine. Terug naar Mexico, waar ik graag nog eens Happy Family 4D wou zien. Deze film speelt dit seizoen voor het eerst in Bellewaerde, maar had ik 2 jaar geleden al gezien in Europa-Park. Het is dan ook een productie van MackMedia. Persoonlijk vind ik het een leuke film, en aan het gegil van kinderen rondom ons te horen, soms ook een beetje eng. Deze film mogen ze voor mijn part gerust draaien tijdens Enjoy the day in Walibi. Intussen pikten we ook nog Huracan mee, waar alle effecten werkten, en botsten we op de grootste verrassing van de dag: wegens de drukte (?) bleef het park een uur langer geopend, tot 19u. Oké, het was niet kalm in het park, maar druk? Nergens hebben we echt lang moeten aanschuiven, dus vond ik het raar. Maar voor mij, die liever een Mortal Nocturne had gedaan, was dit zeer welkom!

    Rond 17u begaven we ons terug richting het Horror District, zoals de zone van Camping Corpse en Mortal Mine heet. Onderweg hielden we nog even halt bij Mortal Jungle, euh, Jungle Mission. Tiens, was deze niet aangepast? Neen, volgens het parkplan bleef die gewoon Jungle Mission. Toch jammer, want ik vond die overlay ook wel best geslaagd.

    Soit, zo was het wel al 17u geworden en werd het tijd om een bezoekje te brengen aan de dolle mijnbewoners. Vorig jaar kon deze me iets minder bekoren door het gebrek aan acteurs, maar maakten de vele special effects en het hoge niveau van thematische afwerking toch wel een klein pareltje. Dit jaar was ik aangenaam verrast van het aantal acteurs, welke een pak meer waren. Toch waren er ook hier 2 minpunten: halverwege stootten we op de groep voor ons (net na de hittekamer). Zij werden tegengehouden door een scare actor die hen maar bleef bezighouden. Aangezien de hittekamer te warm was, stonden we te wachten achter die groep. Ik denk dat we hier een kleine 5 minuten gewacht hebben. Intussen was de groep na ons ook al bij ons gekomen, dus was het echt opstopping. Buiten stond er zelfs geen wachtrij als wij er waren, dus dat wilt toch wel wat zeggen... Wij werden er dan weer gewoon doorgejaagd... Op het einde heb je nog een scare actor die er staat met een bladblazer ('t is eens iets anders dan een kettingzaag), maar die was te laat. Ik was er al uit toen hij doorhad dat er een nieuwe groep aankwam. Jammer, maar Mortal Mine kon me op zijn geheel toch beter bekoren dan vorig jaar.

    Het was buiten al iets donkerder, maar nog niet helemaal donker. Camping Corpse konden we ook doen tussen 17u en 18u, dus besloten we toch nog even Mortal Scream te reriden. Zeer korte wachtrij, maar toch opnieuw 1 rit. Daarna terug naar het Horrror District voor mijn favoriet vorig jaar: Camping Corpse. De ene maat was vorig jaar mee, voor de andere was het meer dan 10 jaar geleden dat hij Bellewaerde bezocht. Ik dacht aan het begin van de dag, save the best for last, en zo hoopte ik hem toch te overtuigen dat Bellewaerde ook eng kan zijn. 17u45 konden we Camping Corpse betreden - opnieuw zonder wachtrij - en begaven we ons in het hol van de zotte leeuwen. Voor we "echt naar binnen gingen" werd ik al aangeraakt door een scare actor (ola, iets nieuws? ), maar daarna ging het snel naar beneden. Waar vorig jaar veel scare actors waren die goed in hun rol zaten, en waar je de typische horrorfiguren uit de cultklassiekers kon ontmoeten, was de teleurstelling dit jaar groot. Waren ze zelf in rouw omdat het het laatste van het laatste was? In elk geval, veel scare actors kwamen we niet tegen, en zij die we zagen vond ik - op de eerste die me aanraakte en de tweede die haar keel eens openzette na - best passief... Vorig jaar de topper, dit jaar toch wel meer de flopper. Jammer!

    Zo hadden we rond 18u - het normale sluitingsuur - alles gehad. Dankzij de "drukte" kregen we nog een bonusuurtje extra (joepie, zeker op de dag voor de lange winterslaap), en zo begaven we ons nog snel eens richting Freaky Forest. Onze net-ontmaagde-Fiësta-Mortal-maagd had ik namelijk verteld dat Freaky Forest in het donker een andere dimensie geeft. Overdag in de klaarte heeft het meer iets sprookjesachtigs, 's avonds in het donker meer iets mysterieus en licht griezelig uit je kindertijd. De wachtrij was half verlicht (in het begin lichtjes, naar het einde toe niet meer). We merkten dat er steeds grotere groepen naar binnen (of blijft het buiten) gestuurd werden, en konden zo onze mysterieuze tocht door het bos aanvatten. Grotere groepen of niet, wij laten ons niet opjagen, en genieten liever van deze creatures. Onderweg lieten we ons niet opnieuw vangen aan de waterput - ga er volgend jaar maar zelf eens in kijken en wacht af wat er gebeurt *heksenlach* - maar voor sommige tienermeisjes was het toch best eng. De heksen hier hadden er overduidelijk wel nog de lol in, want die vond ik dan 's avonds beter in hun rol dan 's middags. Ik moet ook nog even vermelden dat er hier wel nog een wachtrij stond.

    Intussen was het al 18u30 geworden, dus met nog een half uur op de teller wandelden we terug richting parking C. Onderweg hielden we nog halt bij Mortal Express - grootste horror van de dag, want wat een marteltuig is me dat! Ö - en bij El Bumeran de los Mortales - leuk effect doorheen het station en oh wat reed hij soepel . Mortal River sloegen we over omdat het te koud geworden was en we niet meer nat wilden worden.

    En zo hadden we quasi alles van het Fiësta Mortal programma afgevinkt en konden we voldaan terug huiswaarts keren. Fiësta Mortal was weer gezellig als anders, maar soms mocht het wel dat tikkeltje griezeliger zijn. Bedankt voor het lezen, en dit was de (voorlopig) laatste Halloween review voor dit jaar

  2. #2

    Re: [Bellewaerde] Fiësta Mortal 2018

    @simon: Bedankt voor alweer een uitgebreid relaas van je dag.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Eenmaal binnen viel het meteen weer op dat Bellewaerde zichzelf overtroffen heeft op vlak van aankleding. En hier heb je meteen wat ik zo leuk vind aan de sfeer van Fiësta Mortal: quasi het hele park is aangekleed op een gezellige manier. Het straalt iets engs uit, maar zeker met de nodige humor. Ideaal dus voor een familiepark!
    Ondanks dat ik dit jaar de aankleding met de vele skeletten maar heb kunnen zien tijdens de duisternis, kreeg ik ook de indruk dat ze hun creativiteit terug goed hebben 'gebotvierd'. Als je even blijft staan spoken naar hun werk, zie je veel leuke details. De creatie aan de inkom bij parking C over het aquapark in opbouw was een goed gevonden eye-catcher.

  3. #3

    Re: [Bellewaerde] Fiësta Mortal 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    @simon: Bedankt voor alweer een uitgebreid relaas van je dag.
    Geen probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    Ondanks dat ik dit jaar de aankleding met de vele skeletten maar heb kunnen zien tijdens de duisternis, kreeg ik ook de indruk dat ze hun creativiteit terug goed hebben 'gebotvierd'. Als je even blijft staan spoken naar hun werk, zie je veel leuke details. De creatie aan de inkom bij parking C over het aquapark in opbouw was een goed gevonden eye-catcher.
    Klopt, het is juist door een paar keer langs te lopen dat je ze echt gaat bekijken en dat je de leuke details en de vele knipogen ziet. Het is inderdaad misschien heel veel skeletten, maar toch zijn allen telkens anders opgesteld.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •