Zelf was ik ook aanwezig op de opening zondag, en ook ik was onder de indruk van Land of Legends en vooral Fury! Heel knap wat BBJ gepresteerd heeft de afgelopen maanden en Fury is wat mij betreft ook echt een beest van een baan!

Het hele gebied ziet er knap uit en geeft het park een heel nieuwe sfeer. Typhoon blijft een blikvanger, maar krijgt nu concurrentie van zowel Fury als Sledge Hammer. Die laatste zit niet langer verstopt tussen de bomen.

Ook de waterspeelplaats ziet er goed uit en had zondag - deels door het warme weer - heel wat aantrek. Persoonlijk juich ik deze wel toe, want het lijkt me toch beter te werken dan de vorige kiddies die er stonden.

Blij dat ze daar ook een Panos geopend hebben, alsook de toiletten in hetzelfde gebouw heropenden. Naast die Panos stond ook een Coca Cola Bar die zondag wel gesloten was, maar met het terrasje ervoor voelde dit alles niet langer aan als een verwaarloosd en doods stukje park, maar een levendig plein waar veel te ontdekken en beleven valt!

Maar tbh had ik ook nog wat kritiek...

- Wij waren al vroeg aanwezig voor onze 'ERT' op Fury, maar het duurde toch wel even voor de 1e rit een feit was, alsook werd er jammer genoeg maar met 1 trein gereden. De reden is nu wel bekend.
- De wachtrij van Fury vind ik persoonlijk iets minder geslaagd. Konden ze geen leukere hekkens voorzien? Als je dit dan vergelijkt met de wachtrij van Taron, of zelfs in het park met de nieuwe wachtrij van Sledge Hammer, dan vind ik dit toch wel afsteken. Ook die losse keien mogen ze voor mijn part meteen vervangen.
- De communicatie rond de gratis onride video's was mij ook totaal onbekend. Spijtig, want dit was zeker een topper. Hoewel, bij mijn ritjes heb ik mezelf nooit gevonden op de onrides.
- Typhoon's station vind ik ook wat minder geslaagd, vooral het laatste deel van de wachtrij, ziet er nog steeds wat vreemd uit. Ik had persoonlijk iets meer thema-objecten verwacht.

Dit gezegd zijnde, ben ik blij dat ik er zondag aanwezig was. Het was goed druk in het park, maar er werd overal vlot doorgewerkt. Ondanks de storingen werden die wel snel verholpen. Laatste negatieve noot: alleen mijn middageten was teleurstellender... Rond 12u30 gingen we eten in het grote restaurant vooraan, waar je op het middaguur toch wel ??n en ander kan verwachten. Toen ik puree vroeg, meldden ze mij dat ik zo'n 20 minuten geduld zou moeten hebben. De vorige porties waren net uitgedeeld en nieuwe moest gemaakt worden... Dan maar voor frieten gekozen!

Conclusie: Ik zie deze uitbreiding als een mooie uitbreiding, waarbij de nieuwe directeur volgens mij een eerste echte daad van zijn plannen heeft kunnen waarmaken. Maar volgens mij zal er in de komende weken nog wat gesleuteld en toegevoegd worden. Hier en daar zag je al dat er wat boordstenen waren weggebroken, maar ik hoop dat er nog meer verwijderd wordt en aangeplant wordt. Dit kan de sfeer alleen maar versterken. Vooral rond Typhoon dan.

Wat de toekomst betreft, een zomershow staat inderdaad precies (nog) niet gepland, maar een jaartje overslaan lijkt me geen kwaad te kunnen. Met Land of Legends hebben ze al een grote investering gedaan voor dit jaar, waar ze een heel seizoen zeker op kunnen teren! Bovendien zie ik het ook wel gebeuren dat Welp nog steeds in de Arena zit. Op het nieuwe parkplan kan je ook niet direct zien dat dat gebouw een theater is, want het staat er niet op ingetekend... Dus mogelijks krijgen we nog min. 2 zomers geen Arena-show.

Wel vreemd dat Cowboy Town volgend jaar opnieuw zouden aanpakken, aangezien ze hier nog maar vorig seizoen hebben in ge?nvesteerd... Het avonturenparcours mag er wat mij betreft zeker komen, want die zou ook een extra dimensie kunnen geven aan het gebied daar.

Maar verder hoop ik ook dat de zone tussen Wondergarden en Land of Legends eerst aan de beurt komt, gevolgd door de zone links tussen de ingang en Indiana River.