Ik heb op neen gestemd, omdat ik vind dat de naam goed is zoals hij is. Toveren is in, kijk maar naar het blijvende succes van Harry Potter. Is het daarom kinderachtig? Ik vind van niet.

Het grootste imagoprobleem van Toverland bevindt zich in de huidige ingang, maar ook dit wordt volgend jaar opgelost met een mooie nieuwe ingang. Zodra je het park oprijdt zul je meteen een waardig pretpark vinden met 2 indoorhallen, die voor mij zo ook een aanvulling worden op het aanbod buiten (wat volgend jaar zeker de moeite zal worden).

Efteling bestaat dit jaar 65 jaar, maar is oorspronkelijk ontstaan als een sprookjesbos. Hoeveel mensen bekijken het park nu nog als het sprookjesbos?

Toverland is misschien ontstaan als kinderpretpark, maar intussen gegroeid, zoals ook bijna alle andere parken doen. Een naamwijziging hoeft dus zeker niet, want het is een populair merk waar ook bezoekers uit het buitenland steeds meer op afkomen. Laat het dus voor wat het is, want het aanbod is belangrijker dan de naam.

P.S.: Hoeveel jonge kinderen kennen de betekenis van Boudewijn Seapark? En denk je dat Bobbejaan Schoepen zoveel internationale faam geniet bij de buitenlandse fans die er nu langskomen? Of who the fuck is Neeltje Jans? En ga zo maar door...