X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Zodra de parken weten of ze zullen kunnen openen (vanaf morgen dus), kunnen ze in principe al beginnen met medewerkers in te plannen. Dan hebben ze nog ongeveer 5 dagen om de laatste dingen te regelen. Persoonlijk denk ik wel dat dit moet lukken aangezien ik veronderstel dat het grootste werk (markering aanbrengen voor afstand, plaatsen van dispensers voor desinfecterende handgel, ...) al gedaan is. Ik heb er dus eigenlijk wel vertrouwen in dat de parken zodra ze groen licht krijgen vrij snel kunnen opstarten. Of misschien ben ik weer te optimistisch.

    Morgen zullen we hoe dan ook meer weten, oftewel het goede nieuws dat de parken terug open kunnen, oftewel het slechte nieuws dat de parken nog langer dicht moeten blijven. Ik veronderstel ook dat de parken vanaf morgen of overmorgen ook gaan communiceren over hun eventuele openingsdatum.
    Laatst gewijzigd door SanderV; 02-06-20 om 12:20.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  2. #2

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Zodra de parken weten of ze zullen kunnen openen (vanaf morgen dus), kunnen ze in principe al beginnen met medewerkers in te plannen. Dan hebben ze nog ongeveer 5 dagen om de laatste dingen te regelen. Persoonlijk denk ik wel dat dit moet lukken aangezien ik veronderstel dat het grootste werk (markering aanbrengen voor afstand, plaatsen van dispensers voor desinfecterende handgel, ...) al gedaan is. Ik heb er dus eigenlijk wel vertrouwen in dat de parken zodra ze groen licht krijgen vrij snel kunnen opstarten. Of misschien ben ik weer te optimistisch.

    Morgen zullen we hoe dan ook meer weten, oftewel het goede nieuws dat de parken terug open kunnen, oftewel het slechte nieuws dat de parken nog langer dicht moeten blijven. Ik veronderstel ook dat de parken vanaf morgen of overmorgen ook gaan communiceren over hun eventuele openingsdatum.
    Als je naar Nederland of Duitsland kijkt, zie je dat de pretparken minimaal twee (of meer) weken nodig hadden om te kunnen opstarten vanaf het moment dat aangekondigd werd dat ze open mochten.

    Nederland kondigde op 6 mei aan dat vanaf die datum de parken open mochten. Het eerste doorsnee pretpark dat opende was Duinrell op 16 mei (10 dagen), Toverland volgde op 19 mei (13 dagen) en de Efteling en veel andere parken op 20 mei of later (14+ dagen). Plopsa Indoor Coevorden opende zelfs pas het voorbije weekend (23 dagen).
    In Duitsland was ook al van 6 mei bekend dat o.a. Movie Park Germany en Phantasialand vanaf 11 mei mochten openen, echter konden beide parken pas op 29 mei hun seizoen starten (18 dagen).

    Als we dit patroon doortrekken naar de Belgische situatie met een officiële aankondiging op 3 juni, zou je ten vroegste enkele heropeningen vanaf 15 juni mogen verwachten en de volledige meute in het weekend van 20 juni. Misschien zal het in de praktijk vroeger zijn, aangezien de parken de mogelijke datum al enige tijd kennen. Laat ons hopen, al vrees ik er ergens voor. De heropening van een pretpark is volledig anders dan een heropening van een dierenpark (wat wel relatief snel gegaan is). In een pretpark moet je plots véél meer personeel hebben, dat momenteel tijdelijk werkloos is of ontslagen is waardoor je toch enige tijd nodig hebt om genoeg personeel te verzamelen. Personeel moet opgeleid worden voor de coronamaatregelen, enzovoort.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 02-06-20 om 13:32.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •