Ook hier vond ik SDC toch beter dan Dollywood qua sfeer en theming. Waar dollywood zeker een goed themapark is, lijkt het bij SDC allemaal veel echter/authentieker. SDC is ook net wat kleiner opgezet en daardoor veel gezelliger.

Qua attracties vond ik Dollywood dan weer wel beter. Ook de shows vond ik in Dollywood leuker dan SDC.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
Heeft een achtbaan ook winterbanden? Domme vraag misschien

Top tr verslag.
Yes. Niet altijd want ook in Dollywood gebruiken ze ze blijkbaar vrij weinig. Maar net zoals temperatuur invloed heeft op de viscositeit van olie en andere smeermiddelen, heeft het dat ook op de stugheid van de coating op de wielen, en dat heeft weer invloed op hoe de baan rijdt.

Voor mij was Firechaser Express de topper van het park door zijn sterke effecten en goede theming. Mystery Mine komt op de hielen als tweede maar verliest het doordat de baan behoorlijk oncomfortabel is. Persoonlijk vond ik de woodie de minste baan van het park. Meer standaard kun je voor GCI volgens mij niet krijgen. Ook Screaming Eagle vond ik niet echt geweldig. Goed, in tegenstelling tot veel andere wing-coasters heeft deze wél kracht, maar het belangrijkste element voor dit type banen ontbrak: Theming (of in elk geval: near misses). Neem daar bij dat het - zoals Ignace het al prima verwoordde - een rijtje standaard-elementen zijn en je krijgt een niet echt bijzondere baan.

Overigens vond ik het zeker niet erg dat Dolly relatief weinig in het park voor komt. Het museum hoort er een beetje bij omdat Dolly - anders dan Mack - daadwerkelijk een wereldster is. (in zekere zin is Mack dat ook wel, maar ik denk dat een non-pretpark fan er nooit van gehoord heeft, terwijl iedereen wel al eens van Dolly heeft gehoord), maar meer dan dat museum moet er wat mij betreft niet zijn.

Het hotel straalde dan wel weer wat meer Dolly-sfeer uit. Hier kwamen dingen die aan de zangeres doen denken heel geregeld terug. Afgezien daarvan leek het inderdaad vrij standaard, maar met een heel gezelligge hoteltuin. Goed om eens te hebben geslapen, maar voor mij moest het resort van de nacht ervoor zeker niet onder doen voor dit hotel.