Ik heb gekozen voor Los Piratas, omdat ik mij deze het best herinner en ik wel een grote fan ben van darkrides. Helaas zijn er in België weinig geslaagde gewone darkrides, zoals Los Piratas dat was. Mits wat revisie en aanpassingen of een opfrisbeurt kon deze ook vandaag nog steeds een pareltje in het park geweest zijn. Huracan vind ik zeker ook oké en misschien wel de beste achtbaan van het park, maar deze had gerust naast Los Piratas mogen verschijnen.

Vertigo heb ik - precies als één van de weinigen hier - wel mogen ervaren! 's Ochtends aangekomen in het park draaide die zijn eerste rondjes, maar al snel kwam de wind opzetten en werd de hele attractie platgelegd. Gevolg: de evacuatie kon beginnen en was bakje per bakje ophalen. Zij die net van de lift op de kabel gezet waren hebben zo 1,5 uur mogen wachten op de verlossing. Aangezien je hen vanuit het hele park kon zien, hebben we dit dus makkelijk kunnen volgen. 's Avonds werd het weer beter en een half uur voor parksluit heropende Vertigo voor publiek en hebben we dus een sprintje ingezet om deze te kunnen ervaren. Was een leuke ervaring, maar niet bijster spannend. De kabels veerden wat mee en je had een leuk uitzicht over het park, maar gezien de vele storingen en andere problemen hoeft deze niet meteen terug te keren.

Looping Star in Bobbejaanland dateert van mijn kindertijd... Toen durfde ik die achtbaan nog niet aan en liepen we er ook straal voorbij. De opvolger Typhoon ken ik wel goed en vind ik een waardige vervanger. Zeer mooi dat ze ook de iconische looping 'behouden' hebben.
De Looping Star in Slagharen heb ik vorig jaar wel gaan bezoeken en was een fijne achtbaan, maar vond ik ook niet zo bijzonder. Misschien heb ik niet de affiniteit met Schwarzkopf zoals anderen hier hebben, maar ik vind de hedendaagse achtbanen toch best wat spannender en intenser. Merk op: ik heb wel degelijk genoten van Looping Star en deze was nog best soepel, maar als ik moet kiezen tussen Looping Star of Typhoon kies ik toch voor Typhoon.