X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Mijn reden was ...

Stemmers
17. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Nieuwsgierigheid

    4 23,53%
  • Dwang

    2 11,76%
  • Per ongeluk

    2 11,76%
  • Lef

    5 29,41%
  • Andere

    4 23,53%
Resultaten 1 tot 18 van de 18

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Wat was je allereerste 'serieuze' achtbaan en waarom ging je erin?

    Mijn eerste achtbaan was de Bob in Efteling (btw: die 'de' voor Efteling mag iedereen gerust weglaten hoor, we spreken toch ook niet over 'de Bobbejaanland' of 'de Walibi'? De naam van het park is Efteling, niet 'de Efteling'). Ik weet het jaar niet meer precies, ik was denk ik vier of vijf, dus dat moet in 1990 of 1991 geweest zijn. Ik herinner me wel nog flarden van de wachtrij en dat ik tussen mijn vader zijn benen moest gaan zitten. En dat ik het zo tof vond dat ik later die dag ook in in die andere witte achtbaan wou...

  2. #2

    Re: Wat was je allereerste 'serieuze' achtbaan en waarom ging je erin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    (btw: die 'de' voor Efteling mag iedereen gerust weglaten hoor, we spreken toch ook niet over 'de Bobbejaanland' of 'de Walibi'? De naam van het park is Efteling, niet 'de Efteling')
    De merknaam is inderdaad 'Efteling' zonder de 'de', maar in werkelijkheid gebruikt iedereen 'de Efteling'. Ook het park zelf gebruikt dit overal (bezoek hun website maar eens, op de homepage alleen al kom je het 5x tegen) en is dus de correct aangenomen manier

    Edit: Er is zelfs een lemma van op Eftepedia:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eftepedia
    Het lidwoord de is sinds 1987 geen onderdeel meer van het logo om op die manier de naam een internationale uitstraling te geven. Het park heeft het voor twee seizoenen, in 1987 en 1988, geprobeerd om de naam consequent zonder lidwoord te schrijven. In de folder van 1988 lezen we onder andere "De ingang van Efteling is een grenspost tussen werkelijkheid en illusie." en "Alle wegen leiden naar Efteling". Maar al in 1989 werd er van dit principe afgestapt.
    [...]
    In officiële communicatie gebruikt het park consequent "in de Efteling".
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: Wat was je allereerste 'serieuze' achtbaan en waarom ging je erin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    De merknaam is inderdaad 'Efteling' zonder de 'de', maar in werkelijkheid gebruikt iedereen 'de Efteling'. Ook het park zelf gebruikt dit overal (bezoek hun website maar eens, op de homepage alleen al kom je het 5x tegen) en is dus de correct aangenomen manier

    Edit: Er is zelfs een lemma van op Eftepedia:
    Het is niet omdat Efteling (en met uitbreiding rest van Nederland) inconsequent is in het gebruik van hun naam, dat wij dat moeten doen he?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •