Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Betreffende de animatronics, ik dacht dat ze hier gekozen hadden voor de meest geavanceerde. Die dingen zijn ook niet goedkoop. Je moet rekening houden dat elke beweging - hoe groot (rechtstaan) of klein (vinger die beweegt) zo'n 10.000 euro kost. Reken maar eens uit hoeveel deze kosten met meerdere bewegingen.
Ik ben mij goed bewust van de prijs voor een echt goede animatronic hoor, maar laat de prijs van Symbolica nu net iets zijn waar de Efteling enorm mee heeft lopen "stoefen".

Als dit de beste animatronics zijn die bestaan, dan ben ik er blijkbaar gewoon geen fan van zeker maar dat het niet beter kan dan dit?
Dat geloof ik eerlijk gezegd niet...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
De toiletten die je bedoelt op het einde van de dag
Als ik mij niet vergis was dat hier ergens:


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
Bedankt voor je TR. Leuk om er eens eentje te lezen van iemand die nog nooit in het park geweest is . De kinderen die je gezien hebt zullen wellicht nog kleuters geweest zijn? Kleuters zijn namelijk niet schoolplichtig (in België toch niet).

Ik lees wel dat je onder de indruk bent van het station van DVH, maar hoe ervaar je de rest van de attractie?
Hmm... Het kan, maar het lijkt me toch sterk.

Wat ik vind van DVH: buitengedeelte: goh. Leuk zeker. Maar het binnengedeelte: super!

Het eerste deel, net wanneer je het station uitvaart, doet mij zoals ik al zei aan een bepaald deel uit Los Piratas denken, maar dan zoals ik dat als kind ervoer. Behoorlijk eng, dus. Het gedeelte daarna in het donker vind ik ook leuk. Vooral frontrow omdat je dan behalve de lamp in de boot echt niks ziet. De eerste keer weet je ook totaal niet waar je heen gaat. Ik deed hem de andere twee keer op de derde rij, en dan zie je links van je wel een soort ijzeren garagepoort ofzoiets. De mistkamer: frontrow voel en ruik je de mist, maar zie je hem opnieuw niet echt doordat je redelijk dicht op de lamp zit, op de derde rij zie je de lamp "ergens achter een dikke mistlaag". Dat vond ik ook zeker geslaagd. En dan de lifthill, dacht ik, tot we plots naar beneden donderden, best wel verschietachtig als je dit niet weet, dus ook geslaagd! Pas dan de echte lifthill, ook goed vond ik, en ook echt smooth: vrij steil, maar comfortabel; een redelijke snelheid ook waarmee je naar boven gaat en zonder vertragen vliegen dan de deuren open en ben je vertrokken. Ik vond het best wel goed allemaal. (Als ik over comfortabel praat moet ik natuurlijk dit wel vermelden: de derde keer vlogen we wel nogal onzacht de lifthill op. Maar dat stoorde me niet echt.)

Bij onze laatste rit, na die storing dus, was er trouwens geen mist meer in de mistkamer. Blijkt er daar een enorm laag plafond te zijn, wat je dus totaal niet ziet als de mist aanligt. Kben toch blij dat het bij mijn eerste rit allemaal werkte, maar toch ook leuk om eens te zien. Al was dat natuurlijk niet de bedoeling.

Ergens heb ik nog een stukje overgeslagen met dat watergordijn met die projectie op en dan een boeg van en schip waar water over stroomt en waaronder je ook een klein beetje nat wordt. Ook dat vond ik zeer mooi gemaakt.

Het buitengedeelte dan. Dat doet toch wel onder voor het binnendeel. Net alsof je in een "backstage"-stuk van het park zit waar je niet hoort te komen. Ik veronderstel dat dit gedeelte een soort duinen moeten voorstellen? Misschien dat men hier wat bergen zand ofzo had kunnen aanleggen omheen de supports? De splash is ook vreemd omdat je bijna letterlijk geen druppel water op je krijgt en pas na de splash eigenlijk in het water zakt. En wel een behoorlijk stuk trouwens. Beter had die splashtrack zelf lichtjes naar beneden gegaan.

Nog iets kleins over het station: prachtig, maarr... Het gaf nét niet echt het gevoel van buiten te zijn, vond ik. Waarom bijvoorbeeld geen sterretjes aan de hemel of zo? Even verder in de attractie is er zelfs een plek waar zo'n sterretjes zijn, dat had hier ook gemogen. Plus dat er enorm veel lichtinval uit de tunnel komt langswaar boten weer binnenvaren. Beter had men de vaargeul buiten overdekt tot voorbij de laatste bocht of zo, dan was dit 'probleem' er ook niet geweest.

Voor mijn part had deze attractie zelfs volledig binnen mogen zijn en dan was het zeker een toppertje onder de darkrides. Of het buitendeel iets beter afwerken kon ook, want de opzet van de attractie was volgens mij wel een watercoaster.

Voila. Was dat uitgebreid genoeg?