Er komt wel een plein bij, dus moet dat percentje nog gedeeld worden met pleinenpark Wal. Hol.

In de jaren dat ik een Efte-abo had en het park ca. 20 keer op jaarbasis bezocht, deed ik Polka Marina (PM) hooguit twee keer per jaar. Ik ga dat draaiend ding niet missen (volgens mij had die zelfs geen achteruit-stand) en ik heb op Duitse kermissen al mooiere exemplaren gezien met heuse fontein-partijen.

Maar natuurlijk was er wel een publiek voor PM. Want de naam Ruigrijk dekt de lading hoegenaamd niet, met iets verderop nog wat oldtimertjes. Ik vind zo'n mix van wild en kalm trouwens best OK als je rekening houdt met 'gemixte' gezelschappen van durf-als en kleinere bezoekers.

Hopelijk wordt dit ooit wel een apart topic. Ik denk niet dat het park dit zeer centraal ogende deel 'kaal' zal laten. Nest komt immers op een andere locatie. Laat het speculeren maar beginnen.

Een valtoren zal wel niet mogen van de locale Calvo's en Almaci's. Pagode is niet voor niks een inklapbaar ding geworden.

Botsauto's zouden thematisch wel aansluiten bij de gaming zone en zelfs bij de oldtimers. Ook qua doelgroep zit dat snor. Maar dan ben je het zeevaart-thema van Halve Manen wat kwijt. En een (half)gesloten gebouw past zeker niet voor die grote stations-ingang.

Misschien zo'n brommers in de lucht à la Tripsdrill, Fårup en Jardin d'Ac. Of beter: met bootjes zoals in Hansa. Maar die hebben een lage capaciteit. Idem voor de niet zwevende variant in Eifelpark. Dus toch maar een (tiende) plein?