De Noren en de Denen zouden ons toch mogelijk toelaten deze zomer, nadat ondergetekende alle verblijf en transport heeft geannuleerd.

Tusenfryd verplicht natuurlijk ook een datum-reservatie voor haar eigen abonnees. De verkoop van abo's is er trouwens stop gezet. Dat ze niets melden over bevriende abonnees is te begrijpen, gelet op de perifere ligging van het land. Het doet desalniettemin mijn respect voor Bobbejaanland en Movie Park toenemen omdat beide parken zich op de website vlot open stellen voor externe abo-houders. Schaam op jullie Slagharen, waar dit na bijna een maand park-opening nog steeds niet kan!

Maar goed, weekend of niet, de Noren antwoorden razendsnel op een mail en dan nog positief ook. Ik speel even vertaler
"Bedankt voor uw aanvraag. Als u de een abo heeft voor andere park van Parques Reunidos, dan zou deze bij ons geldig moeten zijn. Het is aangewezen om deze voordelen te controleren bij uw thuis-park. Als je abo hier geldig is, hoef je geen dag te reserveren, maar toon je de kaart bij de ingang."
Ons bezoek aan Scandinavië is deze zomer verre van zeker, maar dit is toch fakking positief. Wellicht redeneert zo'n park dat ze hoop en al 200 Denen, 100 Duitsers, 100 NL'ers en 4 Belgen (eigenlijk drie want mijn madam is Noorse) zullen mogen ontvangen met hun extern abo. Zelfs voor een middelmatig park met strenge bezoeker-restricties is dat quantité négligeable.

Om een gelijkaardige reden zijn de tolwegen in Noorwegen gratis voor buitenlandse wagens. Automatische inning invoeren zou veel meer kosten aan apparatuur en administratie dan dat het iets zou opleveren.