X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 99

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Seizoen 18-19

    Zo lang Bellewaerde niet eerst eens orde op zaken stelt en hun huidige attracties eens deftig opknapt zie ik niet hoe ze zichzelf nog serieus kunnen nemen. Hun “kijk eens wat een goed management wij zijn”-show in de vorm van “Wereld van Bellewaerde” maakt me elke aflevering misselijk.

    Ik vraag me trouwens af wat ze gaan doen als de helft van het park voor de sloopkogel moet?
    - Boomerang dateerd van 1984 en wordt dit jaar 34, zo lang zal hij vast niet meer kunnen meedraaien;
    - De geruchten dat Keverbaan nu definitief aan zijn laatste seizoen zal beginnen lijken alsmaar concreter te worden;
    - River Splash valt bijna van miserie uit elkaar en is al zo verouderd als wat, het is ook de attractie die vorig jaar het meeste aantal storingen per dag te verduren had (op Dawson Gedrocht na);
    - Het ooit zo sfeervolle far west is nu herschapen tot een stuk leegstaande gebouwen met 2 bejaarde attracties en een recent gehalveerd lunapark;

    En dan de andere attracties?
    - Houdini ligt er slechter dan ooit bij: voorgevel staat letterlijk op instorten, vele effecten laten het gewoon afweten, en als ze hersteld worden gebeurd dat zeer amateuristisch (ik tel welgeteld 5 verschillende lampen in de wandlampen van de voorshow), speakers werken maar half, rookeffecten werken meer niet dan wel, ...;
    - Bengal Rapid River volgt volledig bovenstaande attractie: de attractie schreeuwt om schilderwerken, oogt op zeer veel plaatsen vies en smerig, veel effecten worden stapgewijs uitgeschakeld (dit jaar werden de watervallen op het einde uitgezet, en als je ze eens bekijkt begrijp ik goed waarom);
    - Screaming Eagle is een zwak en mak ding geworden die volledig voorbijgestreefd is en uitgekauwd is door de bezoekers. Op gelijk welke dag van het jaar (met zeer enkele uitzonderingen) staat er amper een rij, voor wat na Boomerang eigenlijk de grootste thrill ooit was in het park;
    - Huracan heeft ook de reputatie van meer effecten te hebben die niet dan wel werken. De baan heeft tijdens het coaster gedeelte al amper decoratie, laat staan dat de weinige effecten het ook nog eens af laten weten. Dit is voor een baan die vorig jaar nog maar aan zijn vierde seizoen bezig was enorm triestig.

    En op gebied van “investeren” doen ze in mijn ogen toch ook wel iets fout: zowel van Huracan en zéker Dawson Duel hoor ik, met wat geluk, als beste reactie “het was leuk voor 1 keer” gevolgd door “in het vervolg zou ik er niet lang meer voor aanschuiven”. Horen je bezoekers dat te zeggen over je enige 2 attractie investeringen van de afgelopen 11 jaar? Ik zie keer voor keer kleine parkjes in Frankrijk, Duitsland, Denemarken en zo verder die véél lagere bezoekersaantallen halen prachtige investeringen neerpoten, terwijl Bellewaerde er op staat te kijken en er hun gat aan veegt. Dan kan ik enkel concluderen dat het management:
    - Compleet incompetent is;
    - Geen uitdaging (zoals Walibi sinds Pulsar nu elk jaar wil doen) durft aan te gaan;
    - Geen visie heeft;
    - Geen moer geeft om de tevredenheid van bezoekers;
    - Geen greintje ambitie heeft.

    Je mag mij wijs maken wat je wil, voor mij is het kristal klaar dat het gewoon een kwestie is van NIET WILLEN. Amen.

  2. #2

    Re: Seizoen 18-19

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vlinderke Bekijk Berichten
    Natuurlijk komen er veel nieuwigheden, die misschien niet zo zichtbaar zijn voor de bezoekers. Er worden diverse horecagelegenheden vernieuwd. Ook heb je de jaarlijkse attracties die weer piekfijn in orde moeten zijn voor het seizoen. En de focus ligt natuurlijk op het zwembad. Maar ik zie dat andere pretparken dit jaar ook geen nieuwigheden hebben. Plopsa had zelfs vorig jaar geen nieuwigheid (de achtbaan was er al van het jaar voordien, en dit jaar hebben zo ook geen nieuwigheden behalve het hotel, maar dit is geen attractie). Dus versta ik niet waarom een pretpark, elk jaar een nieuwigheid zou moeten hebben. De Dawson Duel was vorig jaar een succesverhaal, men zal dit wel verder benutten en kijken om de wachtrijen wat minder lang te maken.
    De eerste helft van je post zijn geen nieuwigheden, maar gewoon standaard onderhoud dat in aardig wat parken beter gebeurd dan in BWP.

    Maar ik ben het wel met je eens dat het vreemd is om nu al wat nieuws te verwachten. DD is net pas afgelopen jaar geopend en (like it or not) toch wel een grote (dure) attractie geweest. En dat ze zich focussen op hun waterpark voor 2019 lijkt me ook niet meer dan logisch. Ik zie in het park zelf niet eerder dan 2021 iets écht nieuws komen. Hooguit wat dieren die kleintjes krijgen.


    Nu wil ik BWP nog het voordeel van de twijfel geven. CDA lijkt door te hebben dat investeren werkt. Zoals Etwien hierboven al aan kaart heeft BWP nog aardig wat problemen op te lossen. Ze hebben een behandelijk zoals DLRP heeft nog veel harder nodig dan dat het in Parijs nodig was. Nu zal CDA daar nooit de ruimte voor maken om een dergelijk grote beurt te doen. Daarnaast zal het park toch echt wel eens met wat nieuws moeten komen om volk te blijven lokken (iets wat in Parijs blijkbaar ook niet nodig is). Met een nieuwe grote attractie in 2017 is het te hopen dat ze 2018, 19 en 20 gebruiken om goede oplappingen te doen. Als het park weer kan stralen gaan mensen het ook veel aangenamer vinden en komt ook een nieuwe attractie veel beter tot zijn recht.

    Ik snap trouwens niet hoe je zo veel storingen kunt hebben bij een rodelbahn. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het lijkt wel alsof ik enkel en alleen maar storingen hoor over deze attractie (uitgezonderd dan de verhalen van fans die de baan heel zal in de praktijk misschien nog wel mee vallen, maar toch: Wiegand heeft normaal toch een betere reputatie.

  3. #3

    Re: Seizoen 18-19

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    - Houdini ligt er slechter dan ooit bij: voorgevel staat letterlijk op instorten,
    Overdrijf je nu niet een beetje?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Je mag mij wijs maken wat je wil, voor mij is het kristal klaar dat het gewoon een kwestie is van NIET WILLEN. Amen.
    Amen zeggen na je eigen post is het forumequivalent van je eigen Facebookstatus liken .

  4. #4

    Re: Seizoen 18-19

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Overdrijf je nu niet een beetje?
    Naam:     9B854527-0861-4DB2-A17A-75295C4E2D91.jpg
Bekeken:  4691
Groote:   20,5 KB

    ... én bij mijn daaropvolgende bezoek kon je duidelijk zien dat de luifel lichtjes scheef stond, en was er hier en daar zwarte tape aangebracht. Een stabiele constructie heeft dit volgens mij niet nodig. En zijn we al vergeten dat de glazen luifel zelf al JAREN half afgebroken is, om niet te vergeten dat het “slot” die aan de balkon hangt ook al eens naar beneden kwam?

    Amen zeggen na mijn post is het enige dat je uit mijn post begrepen hebt? Spijtig ... Ik schrijf alleen wat ik zie en wat ik weet, met respect voor ieders mening. Voor mijn part schrijf ik “god has spoken”, what. ever. Ik ben een forumlid met een mening gelijk ieder ander. En ik plaats mezelf heus niet hoger dan gelijk wie anders, FYI.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •