X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 148

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Haha, je laatste zin. Ik heb zo ook het gevoel dat niet veel mensen mijn lange posts lezen, ik ben dan toch niet de enige.

    Ik moet zeggen, ik ga hier echt volledig 100% mee akkoord. Er is niks wat je zegt wat ik niet terecht vind, ook positief: Punctuel is leuk in de 'veehokken' die wmb ook niet saai zijn omdat ze relatief snel doorschuiven en dus ook door Punctuel. (tot zover het positieve. ) Pardoes ziet er leuk uit maar zijn stem haalt je volledig uit de attractie en mijn tenen krullen er ook van. De balzaal waar je op het einde in komt en niemand vindt het ongepast of zo. Pardoes geeft je een tour doorheen verborgen "vertrekken" van het paleis, maar wat doet die miniatuurstad in het paleis? Verder inderdaad ook niks van opbouw. Nu zien we eens dit, dan weer dat...

    Wat je nog niet zei maar ook absoluut niet klopt aan het verhaal: we zijn uitgenodigd voor een audiëntie bij de koning, maar Pardoes neemt ons weg op een heel andere tour. Maar op het eind komen we uiteindelijk toch bij de koning uit, en hij is gezellig aan het eten. Hoe kan hij nu aan het eten zijn als hij volk verwacht voor een audiëntie...

    Die attractie is echt een samenraapsel van vanalles en nog wat. Hij is heel mooi gebouwd, en je ziet overduidelijk dat er geld in zit. Maar het klopt gewoon niet...

  2. #2

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Pardoes geeft je een tour doorheen verborgen "vertrekken" van het paleis, maar wat doet die miniatuurstad in het paleis?
    Als ik me niet vergis noemt de kamer met de miniatuurstad toch 'panoramaruimte'? Je ziet het volgens mij met iets te weinig fantasie: het is niet de bedoeling dat je denkt dat je op een miniatuur kijkt, het is de bedoeling dat je denkt dat je werkelijk een blik uit een raam in het paleis werpt, op het dorpje ernaast neerkijkend. Dit klopt totaal niet omdat het daar nacht is en tijdens de opening van het park meestal dag, maar kom; dat is een fout die ze wel vaker maken (DVH).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Wat je nog niet zei maar ook absoluut niet klopt aan het verhaal: we zijn uitgenodigd voor een audiëntie bij de koning, maar Pardoes neemt ons weg op een heel andere tour. Maar op het eind komen we uiteindelijk toch bij de koning uit, en hij is gezellig aan het eten. Hoe kan hij nu aan het eten zijn als hij volk verwacht voor een audiëntie...
    Als je goed oplet, hoor je in de balzaal meneer punctuel zeggen dat je te laat bent voor de audiëntie met de koning... Dus het kan best zijn dat hij al aan het eten is begonnen. Akkoord dat de storytelling van Efteling als een goede brok gatenkaas is, maar dit is er in mijn ogen geen van.


    Ik heb Symbolica een maandje geleden ook gedaan dus het is éécht wel tijd dat ik mijn mening ook eens opschrijf. Wilde het eigenlijk in een TR doen, maar dat is nogal pretentieus aangezien niemand anders het doet en ik ook over de rest van het park niets te zeggen heb.


    Ik volg de ontwikkeling van de attractie al bijna zolang als ik op het forum zit - een jaar of zeven wacht ik op die nieuwe Eftelingdarkride en ik heb er al die tijd heel erg naar uitgekeken. Ik ben best grote Eftelingfan, en dan vooral van de attracties die ze voor 97 hebben gebouwd.

    Het paleis langs de buitenkant heb ik nooit mooi gevonden, maar met de beplanting er uiteindelijk bij valt het al bij al toch mee. Dat ze één kant niet hebben afgewerkt, vind ik voor een park als de Efteling niettemin enorm lui en goedkoop. De wachtrij buiten is dik oké, maar toch stel ik me er vragen bij waarom ze niet voor een overdekte rij hebben gekozen. Die paar dakjes hebben niet veel nut als het overgrote deel alsnog in openlucht is.

    De voorshow vind ik eigenlijk best geniaal. In een ander (Duits) park zou Punctuel pas beginnen praten als de deuren dicht zijn, maar de Efteling geeft hier een zeldzame toets overtuigende storytelling door hem al vanaf het begin - voordat de laatste binnenkomers hem kunnen horen - al te later zeuren. Het enige minpuntje uit heel deze scene is voor mij dat er op de rol perkament die Punctuel vastheeft tweemaal dezelfde regel staat geschreven: hier heeft iemand echt niet over nagedacht. Pardoes zijn stem stoort me eigenlijk nooit, dat een Nederlands accent ietwat irritant klinkt ben ik al lang gewoon.

    Ook de afdaling in de kelder van het paleis vind ik zeer overtuigend. het is duidelijk in dezelfde stijl als het paleis, maar toch ook duidelijk niet gemaakt op bezoekers. De keuzes tussen verschillende routes moest er echter voor mij ook niet inzitten.

    De rit begint heel goed, met een deur waar je verwacht door te gaan - dat dit niet gebeurd is heerlijk tegen elke verwachtingen in en dat zou elke darkride wat vaker moeten hebben. De eerste scene met de tovenaar is heel mooi, zij het niet erg spectaculair maar op dit punt in de darkride geeft dat volgens mij niet veel: het is een mooi opwarmertje. Over de miniatuurstad zou ik hetzelfde zeggen. Vervolgens komt voor mij hét hoogtepunt van de darkride. Ik vond die plantenruimte al meteen de knapste scene van heel de attractie, maar ik had die walvis niet eens verwacht. Een extreem overtuigende animatronic, en een heel indrukwekkende ook. Het effectje dat volgt - de walvis breekt het glas, water begint te stromen - mocht ietsje feller zijn (van die paar waterstraaltjes is niemand echt onder de indruk) maar de emotie op de volgende Pardoes-animatronic spreekt boekdelen. dit is voor mij toch één van de mooiste stukjes darkride ooit!

    Jammer genoeg loopt het vanaf hier in mijn ogen helemaal mis. De kamers waar je apart ingaat en waar slechts de helft van elk wagentje zich kan 'amuseren' met de knoppen bieden in mijn ogen niets meerwaarde. Het interactieve element is verschrikkelijk onduidelijk en totaal nutteloos. De volgende scene is leuk, maar overtuigde me evenmin, net als de interactieve elementen die je daar voorgeschoteld krijgt. De balzaal vond ik dan weer wel heel goed, maar zoals hierboven al aangehaald word: niet de spectaculaire finale die je zou mogen verwachten.

    De grootste pijnpunten van de attractie zijn voor mij het interactieve element en de gangen tussen de scenes. Wanneer de trap zich opent in de voorshow is dat geniaal, maar eenmaal in de attractie ga je van de ene magische ruimte naar de andere door een kort gangetje met de naam van de volgende kamer. Hadden ze niet een boekenkast kunnen laten opzijschuiven, een muur zich laten openen... Alles lijkt me beter dan dit.

    Al bij al vind ik het wel een leuke attractie en ben ik blij dat hij er staat. Maar aan het niveau van Fata Morgana komt hij toch niet in mijn ogen.

  3. #3

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Haha, je laatste zin. Ik heb zo ook het gevoel dat niet veel mensen mijn lange posts lezen, ik ben dan toch niet de enige.
    Ik heb dat gevoel soms ook als ik op het forum een lange post met (te) veel uitleg schrijf ... we zijn al met zijn drieën

    Symbolica heb ik zelf nog niet kunnen doen om de eenvoudige reden dat mijn laatste bezoek aan de Efteling in december 2016 was. Maar bij mijn volgende bezoek wil ik hem natuurlijk weleens proberen als ik er de kans toe krijg. De suggestie van Ignace met de boekenkast en die muur vind ik eigenlijk heel goed! Moest hij in real life een pretpark openen dan zou ik er zeker naartoe gaan
    Once you sit back, you never go back.

  4. #4

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    De suggestie van Ignace met de boekenkast en die muur vind ik eigenlijk heel goed!
    Same! Kijk, dàt zou nu eens magisch zijn.

    Ik vermoed verder ook wel dat het van de miniatuurstad de bedoeling was dat je dacht dat je naar buiten keek, maar ik vind het nogal mislukt. Ook gewoon voor de reden dat je in een kasteel zit, het kasteel heeft aan de buitenkant niet eens van die balkons, je zit tussen vier dikke muren en dan nog niet eens hoog boven de grond, je bent zelfs afgedaald tot in de kelder waar je in de fantasievaarder bent gestapt. Dus hoe in 's hemelsnaam kun je dan ineens vanop een hoogte naar een miniatuurstad staan kijken.

    Tja, het is wat het is.

  5. #5

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    en dan nog niet eens hoog boven de grond, je bent zelfs afgedaald tot in de kelder waar je in de fantasievaarder bent gestapt. Dus hoe in 's hemelsnaam kun je dan ineens vanop een hoogte naar een miniatuurstad staan kijken.

    Tja, het is wat het is.
    Eén van die kasteelmuren ligt langs een afgrond ? Nee, ik ben het met je eens dat de illusie niet echt geslaagd is, maar voor mij verpest het de scene zeker niet.

  6. #6

    Re: [Efteling] 2017 - Darkride Symbolica en Loonsche Land

    Soit, ik ga er niet over bezig blijven. Ik begrijp ook wel hoe het bedoeld is hoor, daar niet van. Ik wou maar zeggen dat de attractie echt niet aan elkaar hangt. Maar nu lijkt het alsof het mij echt stoort, terwijl ik het gewoon even wou vermelden. In mijn TR schreef ik volgens mij ook dat ik de miniatuurstad op zich zeer mooi vond, en daar blijf ik ook nog altijd bij.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •