Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
Echter staat of valt een achtbaan niet met haar lancering. En op het feitelijke achtbaangedeelte wint Mack het voor mij toch van Gerstlauer (gemiddeld gesproken)

Euh sorry maar in een lanceerachtbaan is de lancering toch een essentieel stuk van de baan zeg. Anders plaats je evengoed een coaster met kettinglift. Wat is dan de meerwaarde om voor een lanceerachtbaan te kiezen?! Als je voor een familie lanceerachtbaan wil gaan: akkoord. Maar banen zoals Blue Fire en Helix zijn en zien er niet uit als familieachtbanen. Als je die achtbanen ziet, zien die er als thrillseeker enorm interessant uit (tot je ze effectief doet dan in mijn ervaring). Ook voor een leek zien zulke banen er gewoon thrill uit.

Dat de lay-outs van Mack wel goed ontworpen zijn, klopt wel. Maar vergeet niet dat Gerstlauer ook verrassend en origineel uit de hoek kan komen met lay-outs. Zie die hangtime inversie op Junker, geweldig element dat! Het enigste wat ze tegen lijken te hebben is een beetje hun soepelheid, al is het zeker niet zo erg als bij de oude Vekoma's. Ik vind Gerstlauer een onderschatte fabrikant, voor Bobbejaanland is Gerstlauer zeker een fantastische keuze in mijn ogen.