X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 269

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Anubis, Happiness en de Flyer dicht "wegens meteorologische omstandigheden" en dan zijn van overheidswege nog het Plos van Bob (sic) en Majaland dicht.
    Jij hebt nog 'geluk' gehad dat enkel die dingen gesloten waren. Toen ik vorige week was werd er in de namiddag besloten om de helft van de attracties te sluiten, ook wegens weersomstandigheden. Wij waren vlak na de middag aangekomen en zijn direct naar RTH gegaan waar de wachttijd slechts een kleine 10 minuten bedroeg. Direct erna opnieuw aangeschoven voor een tweede rit die we echter nooit zouden krijgen. We konden nog instappen, maar er was een klein probleempje met een van de beugels waardoor ze niet konden starten en we terug plaats moesten nemen in de wachtrij. De TD (die voor de verandering eens redelijk snel ter plaatse was) heeft het probleem opgelost (lees: de trein 2x leeg op manueel laten rijden), maar i.p.v. de baan terug te openen werd beslist om de wachtrij te evacueren wegens te veel wind. Ok, er was op die dag wel redelijk veel wind, maar tijdens die ene rit die ik wel kon doen had ik niet het gevoel dat de trein veel last had van de wind en dat de kans zeer klein was dat hij ergens zou stilvallen (ik heb al ritten gehad waar hij trager ging). Dan maar op zoek gegaan naar iets anders, maar 5 minuten later waren ook de meeste andere droge attracties waar ik voor naar Plopsa kom plots gesloten. Zelfs 'Kaatje zoekt eendje' moest sluiten. Degenen die wel open nog open waren, hadden mede dankzij de drukte en door het feit dat ze maar op halve capaciteit draaien een zeer lange wachtrij, waardoor we maar terug naar huis zijn gereden.

    Voor degenen die nog van plan zijn om deze winter het park te bezoeken: je hebt de grootste kans dat alles open gaat zijn als aan volgende voorwaarden is voldaan:

    - Er wordt max 4 Bft wind voorspeld
    - Het wordt overdag minstens 7 °C (het moet volgens Plopsa 5 ° zijn, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen )
    - Als je wil dat RTH, Anubis, ... al om 10u open zijn, dan moet het 's morgens ook al 5 °C zijn.

    Als aan een of meerdere van deze voorwaarden niet voldaan is, dan zou ik een bezoek afraden en het indien mogelijk uitstellen naar een andere datum. Op hun website staat bij de faq dat ze attracties kunnen sluiten bij extreme weersomstandigheden, maar 5 °C noem ik geen extreme omstandigheden, zeker niet in de winter...

  2. #2

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten

    Voor degenen die nog van plan zijn om deze winter het park te bezoeken: je hebt de grootste kans dat alles open gaat zijn als aan volgende voorwaarden is voldaan:

    - Er wordt max 4 Bft wind voorspeld
    - Het wordt overdag minstens 7 °C (het moet volgens Plopsa 5 ° zijn, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen )
    - Als je wil dat RTH, Anubis, ... al om 10u open zijn, dan moet het 's morgens ook al 5 °C zijn.

    Als aan een of meerdere van deze voorwaarden niet voldaan is, dan zou ik een bezoek afraden en het indien mogelijk uitstellen naar een andere datum. Op hun website staat bij de faq dat ze attracties kunnen sluiten bij extreme weersomstandigheden, maar 5 °C noem ik geen extreme omstandigheden, zeker niet in de winter...
    5°c is inderdaad niet echt koud ok het is vaak wat warmer aan de zee dan het binnenland. Als je even gaat kijken bij het KMI zie je dat de gemiddelde temperatuur voor België in december 5,6°c is een voor de kust 5,9°c. ga je dan even verder naar januari vind je 3°c als gemiddelde. ik weet dat je deze data niet zomaar mag combineren maar je kan wel aannemen dat het gemiddelde voor de kerstvakantie onder de 5°c zal liggen en dus absoluut niet extreem te noemen is eerder de norm.

    En dan de wind (ik had het geluk blijkbaar om op een relatief windstille dag te komen.). gemiddeld is dit aan de Belgische kust 2 beaufort (7-8km/H om precies te zijn). De zomer is over het algemeen vrij windstil de lente en herfst daar en tegen niet zo. het lijkt me zeer raar om een nieuwe attractie te hebben die de normale omstandigheden niet aan kan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •