Ik ben gisteren voor het eerst naar de Scare Nights geweest in Plopsaland De Panne en was aangenaam verrast door het evenement. Wij begonnen met Freak Circus, een zeer geslaagd spookhuis waarbij de decors mooi waren en de acteurs heel goed in hun rol zaten. Het enige wat daar beter moet is de capaciteit, want we hebben maar liefst 90 minuten gewacht in een rij die qua afstand echt niet zo lang was.

Bij Camping 't Zonnetje ging het gelukkig een stuk vlotter en ook dit vond ik een heel goed spookhuis. Het eerste deel vind ik niet zo sterk en er zaten niet zoveel acteurs in als ik gehoopt had, maar het laatste stuk (dat zich indoor bevindt) maakt dit dan weer goed.

De twee scare zones vond ik iets minder, voornamelijk Black Swamp. Ik vind het daarnaast ook raar dat men voor scare zones een wachtrij en wandelroute creëert, want dan is voor mij het concept van een scare zone een beetje weg... In een scare zone wil ik liefst omsingeld worden door acteurs, lopen hoe ik zelf wil en zolang er blijven hangen als ik wil. Nu waren het eigenlijk twee heel korte spookhuizen.

Over het algemeen is het event nog redelijk klein, maar hetgeen ze hebben doen ze al wel best goed. Het is natuurlijk ook nog een jong event, maar ik verwacht dat het in de toekomst een stuk groter kan worden, want het is duidelijk een succes.