Ik heb vandaag ook UNTAMED eens uitgetest ... WAT. EEN. BEEST! Was zeker in lijn met m?n verwachtingen! Maar ...

De scheenbeenbeugels vind ik ECHT irritant, en slechts bij rit 5 had ik een tactiek gevonden om toch optimaal te kunnen genieten ervan. De airtime is zo bruut dat je wel heel hard tegen de beugels gegooid wordt, wat het soms ietsje t? maakte. Ook de scheenbeenbeugels kunnen best pijn doen bij hevige airtime. De baan is echter de soepelste die ik ooit gedaan heb, maar die souplesse moet inboeten voor het treincomfort. Hadden de beugels anders ontworpen geweest was die baan hemels. Desalniettemin een fenomenale aanwinst voor Walibi Holland, maar Taron en Blue Fire staan persoonlijk voor mij nog hogerop het favorietenlijstje (hier zal ik commentaar op krijgen ...).

Wat Goliath betreft viel het mij ook op (mijn reisgezel ook) dat de baan wat meer trilde dan ik gewoon was, maar geen nood, het is zeker nog steeds een topper.

Het valt wel op dat ze daar wel ENORM veel last hebben van storingen (3x Untamed, 2x Xpress: Platform 13, 4x Speed Of Sound, 2x Goliath, 3x Speed Of Sound, 2x Lost Gravity, 5x Blast, ...). Dit is toch ook niet echt normaal meer?